KNode - sletning af artikler?
Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 31-07-02 11:55

Så vidt jeg husker, ar dette ikke muligt - de bliver stående, til de
'udløber'?

Men hvornår gør de det - og kan man ændre på 'lagringstiden'??

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Niels Andersen

Dato : 31-07-02 12:05

Hans H.V. Hansen wrote in <1fg6r6u.1uz5lrs1935mmsN%h2vh@post6.tele.dk>:
> Så vidt jeg husker, ar dette ikke muligt - de bliver stående, til de
> 'udløber'?

Jeg kan da fint slette mine artikler.

Højreklik og vælg "Cancel Article"
Eller:
Menuen: Article -> Cancel Article

--
Mvh.

Niels Andersen
Linux 2.4.18 - Debian testing/unstable

Fra : Claus Sørensen

Dato : 31-07-02 14:45

Niels Andersen wrote:

> Jeg kan da fint slette mine artikler.

Så vidt jeg har forstået det, så handler det ikke om ens egne artikler, men
alle artikler i f.eks. en tråd, så man bliver fri for at se trådene
medmindre, der dukker nye indlæg op.

De herligste hilnser

Fra : Niels Andersen

Dato : 31-07-02 15:05

Claus Sørensen wrote in <ai8q0p$uvi$2@news.net.uni-c.dk>:
> Så vidt jeg har forstået det, så handler det ikke om ens egne artikler,
> men alle artikler i f.eks. en tråd, så man bliver fri for at se trådene
> medmindre, der dukker nye indlæg op.

Det er jo ikke at slette. :)

Jeg tror det kunne være en god ide at beskrive hvad man egentlig vil opnå,
så er det nemmere at beskrive hvordan det gøres (hvis muligt), og hvad det
hedder. :)

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 31-07-02 22:39

Niels Andersen <niels-usenet@myplace.dk> wrote:
> Jeg tror det kunne være en god ide at beskrive hvad man egentlig vil opnå,
> så er det nemmere at beskrive hvordan det gøres (hvis muligt), og hvad det
> hedder. :)

OK: Jeg har fra en nyhedsgruppe downloaded 300 overskrifter, og jeg
har derefter hentet 61 af artiklerne.
Efter endt læsning ønsker jeg at slette/fjerne de 239 overskrifter samt
58 af artiklerne - hvorledes gøres det?

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Niels Andersen

Dato : 02-08-02 12:20

Hans H.V. Hansen wrote in <1fg7l7r.1wg09wt16bjqkgN%h2vh@post6.tele.dk>:

> OK: Jeg har fra en nyhedsgruppe downloaded 300 overskrifter, og jeg
> har derefter hentet 61 af artiklerne.
> Efter endt læsning ønsker jeg at slette/fjerne de 239 overskrifter samt
> 58 af artiklerne - hvorledes gøres det?

Ved hjælp af filtrene (View -> Filter) kan du få det ca. som du vil have
det.
Bare marker artiklerne som "Read" når du er færdig med dem.

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 04-08-02 17:02

Niels Andersen <niels-usenet@myplace.dk> wrote:
> Ved hjælp af filtrene (View -> Filter) kan du få det ca. som du vil have
> det.
> Bare marker artiklerne som "Read" når du er færdig med dem.

OK - de har jeg nu forsøgt:
På den måde kan jeg 'fjerne' (= usynliggøre) overskrifterne i
'Subject'-vinduet - men talangivelsen i kolonnen 'Total' er uændret, så
oplysningerne er stadig arkiveret(?)
Men på et tidspunkt bliver de vel *slettet*?
Kan man fremrykke dette tidspunkt??

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Niels Andersen

Dato : 04-08-02 19:58

Hans H.V. Hansen wrote in <1fgek2e.1u9l0l05fg9mkN%h2vh@post6.tele.dk>:
> OK - de har jeg nu forsøgt:
> På den måde kan jeg 'fjerne' (= usynliggøre) overskrifterne i
> 'Subject'-vinduet - men talangivelsen i kolonnen 'Total' er uændret, så
> oplysningerne er stadig arkiveret(?)

Læs i den næste kolonne, "Unread".

> Men på et tidspunkt bliver de vel *slettet*?
> Kan man fremrykke dette tidspunkt??

Hvad er formålet? Artiklerne er sendt rundt på usenet, det ændrer sig
aldrig.
Men ellers, jo, jeg har lagt mærke til at ældre indlæg har det med at
forsvinde. Sikkert ca. i takt med at de forsvinder på serveren.

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 04-08-02 22:33

Niels Andersen <niels-usenet@myplace.dk> wrote:

> Hvad er formålet? Artiklerne er sendt rundt på usenet, det ændrer sig
> aldrig.

Næh, det kan du have ret 1 - udover at de optager plads på HDen kan jeg
ikke påvise konkrete ulemper ved at have dem stående!

> Men ellers, jo, jeg har lagt mærke til at ældre indlæg har det med at
> forsvinde. Sikkert ca. i takt med at de forsvinder på serveren.

Jeg bruger normalt min Mac til nyhedsgrupper - og altså kun sjældent
KNode.
Det er mit indtryk, at hvis jeg efter flere måneders pause genåbner
KNode, er listerne tomme. 'Tømningen' sker tilsyneladende, *før* jag har
været i kontakt med serveren(?)

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 05-08-02 17:01

Hans H.V. Hansen wrote:

> Næh, det kan du have ret 1 - udover at de optager plads på HDen kan jeg
> ikke påvise konkrete ulemper ved at have dem stående!

Det, der opbevares på din PC er kun overskrifterne (headerne) fra artik-
lerne. Indholdet af artiklerne ligger stadig på serverne. Headerne fylder
i sig selv ingen ting, så lad dem bare være.

> [...]
> Det er mit indtryk, at hvis jeg efter flere måneders pause genåbner
> KNode, er listerne tomme. 'Tømningen' sker tilsyneladende, *før* jag har

Det er fordi headerne i mellemtiden har overskredet deres holdbarheds-
dato. /Hvis/ KNode viste dig disse headere, ville du alligevel ikke kunne
læse selve meddelelserne fordi de også ville være forsvundet fra serverne.

Hvis du insisterer, kan du stille på holdbarhedsdatoen ved at først at
vælge "Settings", derefter "Configure KNode" og så vælge "Cleanup" i
venstreside af den dialogboks, der dukker op. Så har du en hel del ting,
du kan stille på.

-Claus

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 06-08-02 21:01

Claus Rasmussen <clr@cc-consult.dk> wrote:
> [...]
> vælge "Settings", derefter "Configure KNode" og så vælge "Cleanup" i
> venstreside af den dialogboks, der dukker op. Så har du en hel del ting,

Tak fro gode svar!
Nej, jeg insisterer ikke (længere) :)

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 31-07-02 16:33

Claus Sørensen wrote:

> Så vidt jeg har forstået det, så handler det ikke om ens egne artikler,
> men alle artikler i f.eks. en tråd, så man bliver fri for at se trådene
> medmindre, der dukker nye indlæg op.

I så fald er det View|Filter og så flueben ved "Threads with unread".

-Claus

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 31-07-02 22:39

Niels Andersen <niels-usenet@myplace.dk> wrote:

> Jeg kan da fint slette mine artikler.

OK, det drejer sig (mest) om _andres_ headere/artikler.

> Højreklik og vælg "Cancel Article"

'Cancel Article' er ikke aktiv!

> Eller:
> Menuen: Article -> Cancel Article

Her står' Delete Article' - heller ikke aktiv!

--
med venlig hilsen
Hans