synkronisere listboxe
Fra : Frank Mikkelsen

Dato : 16-02-01 11:26

Hej gruppe,

Jeg har f.eks. 4 listboxe med samme antal felter i hver.
Nu ønsker jeg at lave det sådan, at jeg ved scroll i en listbox automatisk
også scroller i de andre listboxe.
Men hvordan??

Har nogle et program eksempel med kode?

Et andet problem jer har er med textbokse
Hvordan får jeg sat en linefeed ind i en textbox når "kanten" nåes mens man
skriver?

På forhånd tak

Fra : NK

Dato : 16-02-01 14:55

Put denne kode i en timer event med f.eks. 50 eller 100 Millisek.
Har ikke prøvet, men burde vel også virke i listbox scroll event ?

List1(1).TopIndex = List1(0).TopIndex
List2(1).TopIndex = List2(0).TopIndex

Nick

Frank Mikkelsen <flm@it.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:96iv6v$er7$1@news.cybercity.dk...

Fra : NK

Dato : 16-02-01 14:55

Fra : Frank Mikkelsen

Dato : 16-02-01 16:06

Ja det virker næsten... Bortset fra, at det kun virker på den ene listbox.
Altså at denne er styrende for de andre...

Men jeg skal jo kunne scrolle synkront fra alle listboxene...

Fra : NK

Dato : 16-02-01 18:40

Så kan du vel lave en lille rutine for hver list box ?
I et array af 4 listboxe må det se sådan ud (har ikke prøvet)

Private Sub List1_Scroll(Index As Integer)
dim x as integer
for x = 1 to 4
List1(x).TopIndex = List1(index).TopIndex
End Sub

Burde virke

NK

Frank Mikkelsen <flm@it.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:96jfl5$11ml$1@news.cybercity.dk...

Fra : Caveman

Dato : 16-02-01 23:21

Ja det virker (bortset far lidt code du manglede). Det eneste der er lidt
trist er at de er lidt tidsforsinkede, men det er vel til at leve med.
Mange tak for hjælpen.
Her er forresten den kode jeg fik til at virke:

Private Sub Form_Load()
Dim i As Integer
For i = 0 To 30
List1(0).AddItem (i)
List1(1).AddItem (i)
List1(2).AddItem (i)
List1(3).AddItem (i)
Next i
End Sub

Private Sub List1_Scroll(Index As Integer)
Dim x As Integer
For x = 0 To 3
List1(x).TopIndex = List1(Index).TopIndex
Next x
End Sub

Keep on coding out there..

Med venlig hilsen

Frank

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 17-02-01 01:52

Hvorfor ikke bruge listview med nogle subitems