Hvorfor virker det ikke??
Fra : jan

Dato : 31-07-02 09:47

Kan en eller anden sige mig, hvorfor virker dette script ikke
efter hensigten???

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0
Transitional//EN">
lang="da">
<head>
<title>detect</title>

   <script language="JavaScript">
      if (screen.width>800)
         location.href="forside2.html"
      else
         location.href="forside1.html"
   </script>
</head>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Hintzmann

Dato : 31-07-02 10:04

> Kan en eller anden sige mig, hvorfor virker dette script ikke
> efter hensigten???

Det virker da også. Hvis skærmopløsningen er sat til større end 800 så går
den til forside2.html ellers forside1.html

Er det browser vinduets bredde du søger efter ?

Hintzmann

Fra : Stig Nygaard

Dato : 31-07-02 17:22

Hej Jan

jan wrote:
>          location.href="forside2.html"
>          location.href="forside1.html"

Vil vistnok virke i Internet Explorer, men det korrekte er at angive en
*fuld* URL (a'la: location.href="http://www.server.dk/forside1.html").
Netscape og Mozilla er ikke så tilgivende at de kan finde ud af det hvis
ikke det er en fuld URL.

Er det det der er problemet ?

Noget andet er at du ikke kan være sikker på at brugerens browser-vindue
er maksimeret, hvorfor du faktisk burde checke på browser-vinduets
størrelse fremfor skærmens opløsning.

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk