Definere datakilden i XP-Frontend.
Fra : Ras

Dato : 31-07-02 10:29

Hej.

Jeg har lige lagt min backend fra AccessXP over på SQL Server 2000 på en
intranet server.

Nu skal XP-frontend`en peges op imod DB der - hvordan gør jeg det..?.

Alle brugere får et "trust" til DB-serveren via login (Account Domæne
serveren), så der er ikke noget med "drevbogstav\mappenavn\dbnavn..."

mvh.

- Ras.

Fra : Ras

Dato : 31-07-02 13:31

Selvfølgelig med en ODBC-connection som kopieres ud til alle klienter....!

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 31-07-02 19:35

"Ras" <ras@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Selvfølgelig med en ODBC-connection som kopieres ud til alle klienter....!

Du kan jo også køre dsnless/oledb og bruge Access Data Project

Hvis du bibeholder brugen af ODBC, så vær opmærksom på at SystemDSN "bare"
er entries i registreringsdatabasen

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Ras

Dato : 02-08-02 08:47

<snip>
Hvis du bibeholder brugen af ODBC, så vær opmærksom på at SystemDSN "bare"
er entries i registreringsdatabasen
<snip>

Er ikke helt sikker på hvori faldgruben ligger..!

Min idé er at distribuere min egen xxx.dsn fil ud til brugerne via den måde
vi distribuerer nye front-ends.
Er det en helt gal måde at angribe det på..?

mvh.

Ras.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-08-02 10:10

> [...]
> er entries i registreringsdatabasen
> <snip>
>
> Er ikke helt sikker på hvori faldgruben ligger..!

Ikke en faldgrube - forkert formuleret
Du kan flette en reg fil ind i registry

> Min idé er at distribuere min egen xxx.dsn fil ud til brugerne via den
måde
> vi distribuerer nye front-ends.
> Er det en helt gal måde at angribe det på..?

dsn filer er per _bruger_
Dvs en _ny_ bruger på maskine _skal_ have dsn filen installeret "igen"
Lidt træls hvis du kører med flere brugere på den enkelte maskine

Lav en system dns ved at flette med registry, så virker det for alle brugere
på maskinen - imho

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Ras

Dato : 02-08-02 11:09

<snip>
Du kan jo også køre dsnless/oledb og bruge Access Data Project
<snip>

Nu har jeg oprettet et test-frontend i en ADP-fil (lavet til ADE-fil) og
skal nu distribueres ud til 4 lokationer i DK med opkobling til SQL-server i
Kbh. (via intranet)

Lyder det som en OK/stabil løsning i dine ører..??...også med hensyn til
uafhænghed i forhold til hvém der logger på Win2000 klienten osv..?

mvh....og takker for den foreløbige hjælp og rådgivning.

Ras.