Valid CSS til til scrollbar
Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 31-07-02 08:55

Hej alle.

Jeg bruger i øjeblikket et par CSS koder lignende denne:
scrollbar-track-color: #000000;

Til at manipulere udseendet af min scrollbar. Det bryder W3C validatoren sig
ikke om, findes der nogen valid måde at gøre det samme på?

Mvh Mark

--
Postet via improve.dk

Fra : Jonas Voss

Dato : 31-07-02 08:57

"Mark S. Rasmussen" <mark@tv.dk> writes:

> [...]
>
> Til at manipulere udseendet af min scrollbar. Det bryder W3C validatoren sig
> ikke om, findes der nogen valid måde at gøre det samme på?

Nej, det er stadig blot en IEWin only ting.

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 31-07-02 12:31

Jonas Voss skrev:

> Nej, det er stadig blot en IEWin only ting.

Det fungerer nu også i Konqueror - men det er stadig ikke gyldig CSS.

Fra : Jonas Voss

Dato : 31-07-02 21:38

Jonas Koch Bentzen <ingen.email@eksempel.dk> writes:

> Det fungerer nu også i Konqueror - men det er stadig ikke gyldig CSS.

My bad - jeg glemmer altid Konqueror.

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : Niels Andersen

Dato : 31-07-02 22:25

Jonas Voss wrote in <m2n0s7fxbl.fsf@verture.net>:
> My bad - jeg glemmer altid Konqueror.

Jeg tror du glemmer noget vigtigere: Prøv aldrig at huske alle browserne.

Selv hvis du får dem allesammen med, så dukker der én til op.

Lad os bare holde os til, at de scrollbar-farve koder er opfundet af
Microsoft, og er ikke officiel. Dermed kan man ikke forvente, at det er
understøttet.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-07-02 09:02

Wed, 31 Jul 2002 09:54:55 +0200, skrev "Mark S. Rasmussen"
<mark@tv.dk>:

>Til at manipulere udseendet af min scrollbar. Det bryder W3C validatoren sig
>ikke om, findes der nogen valid måde at gøre det samme på?

Nej.

Fra : Hintzmann

Dato : 31-07-02 13:00

> Hej alle.
>
> Til at manipulere udseendet af min scrollbar. Det bryder W3C validatoren
sig
> ikke om, findes der nogen valid måde at gøre det samme på?

Jeg ved godt spørgsmålet gik på om det kunne gøres på en anden måde...
valid.

Men jeg synes <host> <host> ikke om at man kan farve scrollbaren.

Hva' bliver det næste ... at man kan bestemme farverne i status-baren,
menubjælken eller titel-baren.

Scrollbaren er en del af _min_ browser og ikke en del af HTML-dokumentet.
Jeg skal nok selv styre farven på den.

I teorien kan en eller anden idiot, ikke sagt dig, lave hele scrollbaren
hvid.
Hvordan ved jeg så hvor meget indhold der er på siden og hvordan benytter
jeg så scrollbaren, når jeg ikke kan se den.

Mine 25-ører