Opera 6.04 vil ikke åbne URL.
Fra : Jensen

Dato : 30-07-02 21:48

Har netop downloaded den dansksprogede version af Opera 6.04, men
når jeg i min newsbrowser Agent trykker på en URL får jeg i
første omgang en fejlmelding og når jeg prøver anden gang skifter
den godt nok til Opera, men URL-adressen er ikke markeret, så det
må gøres ved håndkraft. Kan jeg gøre noget selv for at ændre det
eller skal jeg gå tilbage til 6.01? Venlig hilsen Jørgen Jensen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 30-07-02 21:54

Jensen <ppanter@city.dk> skrev:

>Har netop downloaded den dansksprogede version af Opera 6.04,

Også jeg

>når jeg i min newsbrowser Agent

Den bruger jeg også

> [...]
>den godt nok til Opera, men URL-adressen er ikke markeret, så det
>må gøres ved håndkraft. Kan jeg gøre noget selv for at ændre det

Jeg har ikke fået den bivirkning. Har du ved samme lejlighed ændret
stien til opera.exe? Jeg tror ikke, du skal søge fejllen hos opera.
Tjek måske snarere indstillingen i agent ...

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 30-07-02 22:23

Jensen <ppanter@city.dk> posting:

>når jeg i min newsbrowser Agent trykker på en URL får jeg i
>første omgang en fejlmelding
Hvad siger den? Er det en Agent- eller Opera-fejlmedd.?

Prøv med denne Agent-indstilling:
http://home12.inet.tele.dk/chrmax/temp/oa.gif

--
Livet, pausen i døden. Drømmen, flugten fra livet.

Fra : Jensen

Dato : 31-07-02 21:42

Chr. Bohr-Halling skrev:

>Jensen <ppanter@city.dk> posting:

>Hvad siger den? Er det en Agent- eller Opera-fejlmedd.?
>
>Prøv med denne Agent-indstilling:
>http://home12.inet.tele.dk/chrmax/temp/oa.gif
Tak til Peter Loumann og Chr. Bohr-Halling for svar. Hos mig
synes havariårsagen at ligge hos Opera. Jeg kan ganske vist ikke
til fulde afprøve den af Chr. foreslåede indstilling (kører Agent
1.91) men kommandolinien til Opera er ok. Det er Opera, der ved
tryk på URL i Agent sender flg. budskab:Programmet har udført en
ulovlig handling og afsluttes" og i detaljerne hedder det bl.a.
"Opera forårdsagede en ugyldig sidefejl i modul Opera.exe på
adressen 0167:004775ed. Og så følger en masse ekstra koder. Giver
de oplysninger inspiration til jer? Jeg har p.t. koblet tilbage
til Opera 6.01. De bedste hilsner Jørgen Jensen.

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 31-07-02 21:56

Jensen <ppanter@city.dk> posting:

>Jeg kan ganske vist ikke til fulde afprøve den af Chr. foreslåede
>indstilling (kører Agent 1.91)

Så vidt jeg ved, er der ingen større forskel ml. Agent 1.90 og 1.91
andet end understøttele af ... nå, nu har jeg glemt det ... men det
der, binærbumserne ser som deres frelse til at udnytte
grupperne-enkodning.

>tryk på URL i Agent sender flg. budskab:Programmet har udført en
>ulovlig handling og afsluttes" og i detaljerne hedder det bl.a.

Hmm, har ikke noget bud på problemet.

--
Livet, pausen i døden. Drømmen, flugten fra livet.