EEPROMtools fejl?
Fra : Flemming Joensson

Dato : 30-07-02 21:03

Jeg har netop måttet opgive at låse en telefon (helt ny 3310 - låst til
Telia software version 5.47) op mens nogle venlige mennesker ventede på
at jeg gjorde det.

Jeg har så sent som i forgårs låst en 3310 op med EEPromtools uden
problemer som ligeledes var softwareversion 5.47 og som ligeledes var
låst til Telia.

Jeg bruger samme computer, samme opsætning, samme version af
eepromtools, og samme kabel. (Mbus datakabel)

Jeg er slet ikke sikker på om det var en EEpromtools fejl, måske kunne
det være XP eller noget andet der var i vejen.
Beskeden var "Unable to open local mode" eller "Phone not connected".
Telefonen var selvfølgelig tændt når jeg forsøgte. Jeg fulgte
vejledningen på www.nbrc.co.uk til punkt og prikke :
http://www.nbrc.pwp.blueyonder.co.uk/iframes/unlocking/eepromtools.htm

Jeg gjorde præcis det samme i forgårs hvor jeg så ikke fik nogen
fejlbeskeder. Er det et kendt problem eller er det bare den version af
EEPromtools der er meget ustabil?

Operativsystemet er Windows XP pro

På forhånd tak for eventuelle input.

Det skal lige siges at jeg også har NokTool1.8 og med det kunne
autodetecte telefonen på COM1 men kunne ikke "Open All Locks" - den
meldte failed to open lock. I forgårs gjorde jeg præcis det samme og
fik også denne besked, hvorefter jeg brugte EEpromtools med success.

Flemming

Fra : Lars Bøgvad

Dato : 30-07-02 21:18

Brug kNok Phoenix det er det bedste værktøj til at unlocke med

Mvh Lars Bøgvad

Fra : Flemming Joensson

Dato : 30-07-02 23:05

"Lars Bøgvad" <larsboeg@worldonline.dk> wrote in

> Brug kNok Phoenix det er det bedste værktøj til at unlocke med

Ok, er der andre der kan tilslutte sig dette?
Og virker det i XP?

Flemming

Fra : Flemming Joensson

Dato : 30-07-02 23:08

Flemming Joensson <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote in

> "Lars Bøgvad" <larsboeg@worldonline.dk> wrote in

> Ok, er der andre der kan tilslutte sig dette?
> Og virker det i XP?

Jeg har lige prøvet det (uden telefon)

Det ser jo noget mere avanceret ud end EEPROMtools.
Er det her korrekt forstået:
1. Vælg Nokia 3310 i menuen
2. Modify Locks->Reset SP Lock og så skulle den (Nokia 3310) være låst
op med et Mbus kabel?

Flemming

Fra : Søren Lumbye Hansen

Dato : 31-07-02 18:07

> Er det her korrekt forstået:
> 1. Vælg Nokia 3310 i menuen
> 2. Modify Locks->Reset SP Lock og så skulle den (Nokia 3310) være låst
> op med et Mbus kabel?

Det skulle være rigtigt.

Fra : thefatman

Dato : 15-08-02 19:26

On Wed, 31 Jul 2002 19:07:18 +0200, "Søren Lumbye Hansen"
<lumbye@hansen.mail.dk> wrote:

heyyy...

jeg sidder her med min XP pro...
og min 6210 + kabel fra turbogris.dk

Men Eprom kan ikke se min phone
heller ikke knokphoenixb1a...

HVad er der galt???er det bare XP?

Fra : Kent

Dato : 15-08-02 22:06

ja det har lidt svært ved at virke sammen,
lad os håber der snart kommer nye programmer som vi kan bruge i XP

Fra : Flemming Joensson

Dato : 16-08-02 07:53

[posted and mailed]

thefatman <mobil4you@hotmail.com> wrote in

> Men Eprom kan ikke se min phone
> heller ikke knokphoenixb1a...
>
> HVad er der galt???er det bare XP?

Jeg har XP og har låst to 3310'ere op med Rolis Nokia Tool 1.8. Ingen
problemer her. Men EEPROMTools har jeg også haft problemer med.
KnokPhoenix har jeg ikke prøvet.

Flemming

Fra : Cassandra

Dato : 30-07-02 21:20

> [...]
> Beskeden var "Unable to open local mode" eller "Phone not connected".
> Telefonen var selvfølgelig tændt når jeg forsøgte. Jeg fulgte
Prøvede du at tage batt af og tænde den igen mens programmet kørte ?

Fra : Flemming Joensson

Dato : 30-07-02 23:04

"Cassandra" <stendrup@vip.cybercity.dk> wrote in

> Prøvede du at tage batt af og tænde den igen mens programmet kørte

Jeps - når jeg først har fået én fejl - så bliver den del af vinduet
med COM1-4 gråt og jeg kan ikke gøre yderligere uden der meldes fejl.

Flemming

Fra : Muri

Dato : 30-07-02 21:53

Tjek at der ordentlig forbindelse, vrid kablet lidt, prøv at skubbe stikket
på plads en gang til.

Det plejer at hjælpe

Mvh
Muri

Fra : Flemming Joensson

Dato : 30-07-02 23:04

"Muri" <muri@email.dk> wrote in

> Tjek at der ordentlig forbindelse, vrid kablet lidt, prøv at
> skubbe stikket på plads en gang til.
>
> Det plejer at hjælpe

Ok, det vil jeg prøve

Flemming

Fra : helloo.dk

Dato : 30-07-02 21:59

MAn kan jo lade være med at installere XP før de har lavet alle de ting som
der nu er galt med det lort.. Det minder lidt on Nokia's version til 3310
version 5,47.. vi ved der er fejl på men hva fan... det er der nok ikke
nogen der opdager.. Nej. Jeg beholder skam win98 SE til de kommer med den
nye XP her til efteråret..

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 31-07-02 12:01

"helloo.dk" <dan@helloo.dk> skrev i en meddelelse

<snip en gang mundlort>

LOL - man taler, som man har forstand til

\Mandal