Kan ikke finde ISA NIC
Fra : Peter

Dato : 30-07-02 20:27

Hej

Jeg har installeret et D-LINK DE-220CT 10 MBit ISA kort i min Redhat 7.3.

Kudzu finder intet og selvom der er link på kortet.
Jeg har lavet en ifcfg-eth4 til den og den kommer op, når netværket startes
op.

Der er ikke tilføjet en driver til modules.conf, da jeg ikke ved, hvad den
skal hedde.

Er der nogen der kan hjælpe mig på vej?

Tak - Peter

Fra : Arne Schwerdtfegger

Dato : 30-07-02 21:14

Peter wrote:
> Der er ikke tilføjet en driver til modules.conf, da jeg ikke ved,
> hvad den skal hedde.

har du prøvet ne2000?

-Knud

Fra : Peter

Dato : 30-07-02 22:03

"Arne Schwerdtfegger" <knud@not.valid.skodliv.dk> wrote in message

> har du prøvet ne2000?

Jeps: Bringing up interface eth4: ne2000 device does not seem to be
present, delaying eth4 initialization.

Jeg har også prøvet med "ne", som Kudzu på et eller andet tidspunkt selv
skrev ind i /etc/modules.conf men det gav samme resultat.

Hilsen Peter

Fra : Torben Simonsen

Dato : 30-07-02 22:22

"Peter" <no_spam@no.where> writes:

> Jeg har også prøvet med "ne", som Kudzu på et eller andet tidspunkt selv
> skrev ind i /etc/modules.conf men det gav samme resultat.

"ne" skulle fungere ifølge http://www.dlink.co.uk/support/linux_supp.html

Måske skal der en options-linie på, hvor du explicit fortæller
driveren den rigtige io-adresse og irq?

--
-- Torben.

Fra : Peter

Dato : 30-07-02 22:20

"Torben Simonsen" <ts@biograferne.dk> wrote in message

> "ne" skulle fungere ifølge http://www.dlink.co.uk/support/linux_supp.html
>
> Måske skal der en options-linie på, hvor du explicit fortæller
> driveren den rigtige io-adresse og irq?

Nice - modprobe ne io=0x300 irq=9 gjorde udfaldet

Tak - Peter

Fra : Torben Simonsen

Dato : 30-07-02 22:29

Torben Simonsen <ts@biograferne.dk> writes:

> "ne" skulle fungere ifølge http://www.dlink.co.uk/support/linux_supp.html
>
> Måske skal der en options-linie på, hvor du explicit fortæller
> driveren den rigtige io-adresse og irq?

Jeg følger lige lidt op på mig selv...

Jeg kiggede i drivers/net/ne.c i sourcen til min linux-kerne,
og jeg kan se, at SUPPORT_NE_BAD_CLONES skal være defineret, før
"ne" vil genkende et DE220. Den *er* defineret som default i min
version af driveren, men måske er den det ikke i din?

--
-- Torben.