Hent variabler ud af en "multivariabel"
Fra : Kasper Johansen

Dato : 30-07-02 20:23

Hvordan henter jeg oplysninger ud af en variabel hvis jeg har gjort sådan i
en form fra foregående side:

<INPUT TYPE=hidden NAME=texinput[] VALUE=kasper>
<INPUT TYPE=hidden NAME=texinput[] VALUE=jonas>

---
Mvh Kasper
www.levithan.h4f.dk
www.cwain.h4f.dk

Fra : Kasper Johansen

Dato : 30-07-02 20:31

Det skal måske lige siges at jeg har to variabler og de skal følges ad...
Alt når jeg er 1 fremme i "texinput[]" skal jeg også være en fremme i
"texnr[]"...

Hvordan er det muligt...

Det virker selvfølgelig med:

<%
for each in_var in Request.Form("texinput[]")
response.write in_var
next
%>

Men hvordan med den anden variabel også??

---
Mvh Kasper
www.levithan.h4f.dk
www.cwain.h4f.dk

Fra : Martin_P

Dato : 31-07-02 07:05

On Tue, 30 Jul 2002 21:23:24 +0200, "Kasper Johansen"
<Kasper@Johansen.tdcadsl.dk> wrote:

>Hvordan henter jeg oplysninger ud af en variabel hvis jeg har gjort sådan i
>en form fra foregående side:
>
><INPUT TYPE=hidden NAME=texinput[] VALUE=kasper>
><INPUT TYPE=hidden NAME=texinput[] VALUE=jonas>

jeg har gjort det på denne måde:

textinput = request.form.item("textinput[]")

og så senere:

response.write textinput

det burde virke

Martin_P

Fra : Martin_P

Dato : 31-07-02 07:43

>jeg har gjort det på denne måde:
>
>textinput = request.form.item("textinput[]")

> [...]

Sorry - jeg ved ikke hvorfor jeg først hentede din anden besked nu??
TeleDK's server er for langsom!!!!

Sorry, men med de nye oplysninger er jeg ikke ferm nok til at lave
det..sorry

Martin_P

Fra : Jakob Andersen

Dato : 31-07-02 08:01

Kasper Johansen wrote:
> Hvordan henter jeg oplysninger ud af en variabel hvis jeg har gjort
> sådan i en form fra foregående side:
>
> <INPUT TYPE=hidden NAME=texinput[] VALUE=kasper>
> <INPUT TYPE=hidden NAME=texinput[] VALUE=jonas>

I ASP skal man ikke sætte de firkantede paranteser omkring som du gør, det
er en PHP ting

I ASP tilgår du blot dit felt som et array sådan her:

Request.Form( "feltnavn" )(0)

Altså hvis du vil gennemløbe dem ser det sådan her ud:

For Each Item In Request.QueryString("feltnavn")
Response.Write( Item )
Next

--
Jakob Andersen
http://www.stresscd.dk - Udnyt stress positivt

Fra : Kasper Johansen

Dato : 31-07-02 10:37

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> skrev i en meddelelse
> Request.Form( "feltnavn" )(0)
>
> Altså hvis du vil gennemløbe dem ser det sådan her ud:
>
> For Each Item In Request.QueryString("feltnavn")
> Response.Write( Item )
> Next

Det har jeg skam fundet ud af... Mit problem opstår idet at jeg når jeg er
fletnavn(5) skal feltnavnto også være (5)... Hvordan finder jeg ud af hvor
jeg er nået til???

----
Mvh Kasper
www.levithan.h4f.dk
www.cwain.h4f.dk

Fra : Jakob Andersen

Dato : 31-07-02 10:50

Kasper Johansen wrote:
> Det har jeg skam fundet ud af... Mit problem opstår idet at jeg når
> jeg er fletnavn(5) skal feltnavnto også være (5)... Hvordan finder
> jeg ud af hvor jeg er nået til???

Så kan du bruge:

For i = 0 to Request.QueryString("feltnavn").Count
Response.Write( Request.QueryString( "feltnavn" )(i) )
Response.Write( Request.QueryString( "feltnavnto" )(i) )
Next