Too few parameters. Expected 1.
Fra : Andersen

Dato : 30-07-02 19:31

Hey!

Denne fejlmeddelelse får jeg når jeg loader en side med følgende
script:

dim Conn, rs, strSQL
set Conn=Server.Createobject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("lgbeslag_database.mdb")
Conn.Open DSN

' Hent poster, der skal ændres
strSQL = "SELECT ID, informationer FROM Greb2"
set rs=Conn.Execute(strSQL)
' Løb posterne igennem - slet linieskift
do until rs.EOF
SQL = "UPDATE Greb3 SET informationer='" &
Replace(rs("informationer"),VbCrLf, "<BR>") & "' WHERE ID=" &
rs("ID")

Conn.Execute sql
rs.movenext
loop
'Luk databasen
Set rs = Nothing
Conn.Close
Set Conn = Nothing

Fejlen refererer til Linie 55 - det er den med set
rs=Conn.Execute...
Er der nogen logisk grund til det?
Jeg kan sq ikke regne ud hvad der sker!?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 31-07-02 00:47

On Tue, 30 Jul 2002 18:30:41 +0000 (UTC), Andersen <voodoo2@ofir.dk>
wrote:

>Denne fejlmeddelelse får jeg når jeg loader en side med følgende
>script:

- som snakker om at et feltnavn evt. er stavet forkert.

<snip>

>strSQL = "SELECT ID, informationer FROM Greb2"

Jeg kan ikke huske, om "ID" er reserveret i Access - prøv evt. med:
strSQL = "SELECT [ID], informationer FROM Greb2"

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : SumSum

Dato : 31-07-02 14:37

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke huske, om "ID" er reserveret i Access - prøv evt. med:
> strSQL = "SELECT [ID], informationer FROM Greb2"

Jeg bruger altid id til mit primærnøglefelt og har ikke haft problemer, så
det burde ikke være derfor.

Hilsen
SumSum

---

Fra : Jørn Andersen

Dato : 01-08-02 00:52

On Wed, 31 Jul 2002 15:37:05 +0200, "SumSum" <motor30@hotmail.com>
wrote:

>"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse

>Jeg bruger altid id til mit primærnøglefelt og har ikke haft problemer, så
>det burde ikke være derfor.

Og ingen af navnene er stavet forkert? Prøv at nøjes med ét af
felterne og se om det giver fejl, så kan du måske skyde dig ind på
problemet:
strSQL = "SELECT informationer FROM Greb2"

eller:
strSQL = "SELECT ID FROM Greb2"

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : SumSum

Dato : 01-08-02 01:06

> [...]
> felterne og se om det giver fejl, så kan du måske skyde dig ind på
> problemet:
> strSQL = "SELECT informationer FROM Greb2"

Jeg ved ikke om hans feltnavne er skrevet forkert. Det var ikke mig der
havde problemet. Jeg kommentarede bare at id ikke kan være skyld i
problemerne, da jeg selv bruger det i mine programmer

hilsen
SumSum

---

Fra : Jørn Andersen

Dato : 01-08-02 16:24

On Thu, 1 Aug 2002 02:06:20 +0200, "SumSum" <motor30@hotmail.com>
wrote:

>Jeg ved ikke om hans feltnavne er skrevet forkert. Det var ikke mig der
>havde problemet. Jeg kommentarede bare at id ikke kan være skyld i
>problemerne, da jeg selv bruger det i mine programmer

Sorry - jeg var usikker på, om I var to personer, eller én person med
en identitetskrise

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : SumSum

Dato : 01-08-02 19:27

> Sorry - jeg var usikker på, om I var to personer, eller én person med
> en identitetskrise

Jeg er som regel kun mig selv, men hvis der er fordele i at udgive sig for
en anden, vil jeg da gerne overveje at gøre det

SumSum

---

Fra : Jørgen Assens

Dato : 31-07-02 19:37

Det er 99% sikker en fejl i din sql-sætning.
Sansynligvis noget med dine quotes.
Prøv at danne en variabel med din sql-sætning og debug siden,
så fremgår det nok ret tydeligt af sql-variablen hvor fejlen er.