Finde fejl i Apache (clf) logfiler
Fra : Niels Andersen

Dato : 16-02-01 09:22

Jeg har Apache logfiler for flere megabytes (pakket). Når jeg kører dem
igennem Webalizer kommer den med en pæn sjat "warnings", og den kan også
finde på at rapportere ignorerede linjer. Der er blandt andet en logfil hvor
den ignorerer næsten 500.000 linjer! Øf...

Kender i til et program, som kan lede min logfiler igennem for at finde ud
af hvor fejlene er? Hvis bare jeg får nogle linjenumre kan jeg komme videre.
Eller kan man evt. få webalizer til det?

Jeg har uden held ledt på freshmeat.net.

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Henrik Olesen

Dato : 16-02-01 09:35

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> skrev i en meddelelse news:96io00$h1o$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
> den ignorerer næsten 500.000 linjer! Øf...
> Kender i til et program, som kan lede min logfiler igennem for at finde ud

Der er ikke nogen deciderede fejl i dine logs (hvis det er det du mener med dit spørgsmål). Webalizer har blot nogle problemer med lange linier, jeg vil gætte på at det er disse warnings du ser.

Med venlig hilsen
Henrik Olesen
Blue Sky
------------------------
E-mail: henrik@blue-sky.dk
www: www.blue-sky.dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 16-02-01 09:45

"Henrik Olesen" <henrik@blue-sky.dk> wrote in message

> [...]
> (hvis det er det du mener med dit spørgsmål).
> Webalizer har blot nogle problemer med lange
> linier, jeg vil gætte på at det er disse warnings

Warnings kan jeg leve med, selv om jeg gerne vil se hvad problemet er.
At den ignorerer en halv million linjer ser jeg som et problem. Det MÅ
påvirke statistikken. :)

Jeg ved at der har været noget fejl i logfilerne, som gjorde at jeg ikke
engang kunne merge dem. Det er altså meget sandsynligt at der også er andre
fejl.

Men hvor?

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Henrik Olesen

Dato : 16-02-01 10:16

> Warnings kan jeg leve med, selv om jeg gerne vil se hvad problemet er.
> At den ignorerer en halv million linjer ser jeg som et problem. Det MÅ
> påvirke statistikken. :)

Hvilken fejlmeddelelse er det helt præcist Webalizer kommer med?

Med venlig hilsen
Henrik Olesen
Blue Sky
------------------------
E-mail: henrik@blue-sky.dk
www: www.blue-sky.dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 16-02-01 10:45

> Hvilken fejlmeddelelse er det helt præcist Webalizer kommer med?

Der er flere forskellige warnings. Jeg prøver lige at køre den logfil
igennem hvor den ignorerer en masse linjer.

Når den er færdig skriver den:

2577493 records (446662 ignored) in foo seconds, bar/sec

(hastigheden er vel ligegyldig *s*)

Det er det eneste den skriver ud over hvad den skal, ved den logfil.
Det er egentlig det største problem. Derudover kommer der ved nogle logfiler
nogle warnings, jeg skriver lige tilbage næste gang jeg snubler over nogen.

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Tommy Eriksen

Dato : 16-02-01 15:53

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> wrote in message
> Når den er færdig skriver den:
>
> 2577493 records (446662 ignored) in foo seconds, bar/sec

Kører du med Incremental mode?
-For så er ovenstående "ignored"-tal bare det antal linier, den allerede
har analyseret én gang.

/Tommy

Fra : Niels Andersen

Dato : 19-02-01 09:00

"Tommy Eriksen" <tommy@fatbastards.dk> wrote in message

> Kører du med Incremental mode?
> -For så er ovenstående "ignored"-tal bare det antal linier, den allerede
> har analyseret én gang.

Første gang den analyserer filen?
Hvis det er noget i den stil, må det være fordi rækkefølgen i filen er
forkert. Evt. at noget gik galt ved logrotering.
Det må jeg lige kigge på, men jeg får nok ikke tid i dag. :(

Mvh.

Niels Andersen