Grafik i VB uden flimmer.
Fra : Gert Mikkelsen

Dato : 30-07-02 14:11

Hej NG

Jeg skal lave en applikation i Visual Basic hvor jeg skal flytte nogle
grafiske elementer rundt på brugerfladen. Er der nogen der ved hvordan jeg
gør det nemmest og uden at grafikken flimre?
Det er ikke så meget grafik og hastigheden er ikke kritisk så DirectX eller
OpenGL er ikke nødvendigt.

Med venlig hilsen Gert.

Fra : Mads Chr. Olesen

Dato : 03-08-02 16:34

Så skal du nok bruge Windows API-funktioner BitBlt og/eller StretchBlt.
Du kan sikkert finde et godt eksempel på www.planetsourcecode.com (hvis den
da ikke er nede)

Fra : Jesper Højgaard

Dato : 05-08-02 00:29

Hej Gert

Jeg har haft behov for det samme - jeg gad ikke rigtig til at bruge DirectX
fuldt ud til at starte med, men jeg fandt ud af at hvis du placerer en
DirectX control på din form, så kører det meget bedre.

Mvh.
Jesper Højgaard