ASP side / Access database
Fra : Søren

Dato : 30-07-02 11:38

har brug for noget hjelp til hvordan man laver en asp side hvor
man kan tilføje, rette, søge ned i en access datebase.

nogle som kender en god web side eller en bog. eller noget kode
jeg kan kigge på

VH Søren

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Bjargum

Dato : 30-07-02 11:55

"Søren" <sbak@sbak.dk> skrev i en meddelelse news:ai5q99$mdr$1@sunsite.dk...
> har brug for noget hjelp til hvordan man laver en asp side hvor
> man kan tilføje, rette, søge ned i en access datebase.
>
> nogle som kender en god web side eller en bog. eller noget kode
> jeg kan kigge på

Kig på den ASP tutorial de har på www.html.dk så kan du meget hurtigt lære
det du skal bruge. Det er nogle af de sidste kapitler der omhandler
databaser, men jeg vil nok anbefale dig også at kigge de andre lektioner
igennem, da der kan være nogle nyttige ting der også.

Jens

Fra : Søren

Dato : 30-07-02 12:00

Jens Bjargum wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
> databaser, men jeg vil nok anbefale dig også at kigge de andre lektioner
> igennem, da der kan være nogle nyttige ting der også.

Hej Jens
Det vil jeg prøve tak for hjælpen.
vil godt høre fra andre som kender nogle gode sider eller evt en god bog.

Fra : SumSum

Dato : 30-07-02 13:23

"Søren" <sbak@sbak.dk> skrev i en meddelelse news:ai5rk4$qge$1@sunsite.dk...
> vil godt høre fra andre som kender nogle gode sider eller evt en god bog.

Prøv at kigge på:
http://80.197.122.5/dbview/dbview.asp
Der ligger en bunke asp filer, der checker en database og udskriver poster
udfra dine indtastede kriterier. Du kan hente filerne i zip format her:
http://80.197.122.5/dbview/dbview.zip

Jeg husker desværre ikke hvor jeg har fået dem fra, men forfatterens site
står som link.

De kan hjælpe dig med at teste om du har forstået hvordan SQL virker, men
det er IKKE en genvej til at lære ASP. Der er html.dks tutorial bedre.

Hilsen
SumSum

---

Fra : René Jensen

Dato : 30-07-02 19:37

"Søren" wrote:
> vil godt høre fra andre som kender nogle gode sider eller evt en god bog.

En bog kunne f.eks. være "Teach Yourself Active Server Pages in 24
Hours" af Christoph Wille og Christian Koller (ISBN 0-672-31612-9). Jeg
mindes at jeg gav ca. 250 kr. for den i sin tid, og den har jeg virkelig
haft meget glæde af, da den nemt og hurtigt kan sætte en igang med de
mest almindelige ASP problemstillinger. Når man begynder at mestre ASP,
så bliver man nok nød til at finde noget andet, da jeg vil sige at den
rangere mellem nybegynder til habil bruger.

Med venlig hilsen,
René Jensen