pci og agp bus hastighed med intel 815ep c~
Fra : o&u

Dato : 30-07-02 11:37

Hej

Jeg kører med et msi 815ept pro bundkort med en celeron 1200@1500

Den kører altså 12x125, og det beløber sig til 1512 MHz helt
nøjagtigt. Vcore er 1.675 volt.

Men jeg vil gerne vide hvilken hastighed pci bus og agp bus kører med.

Jeg har ikke fundet noget program, der kan fortælle mig det. Ikke
engang sisoft sandra 2002.

Mit gæt er, er pci bruger divider 1/4 fra fsb 124 og opad. Men jeg ved
det ikke.
Samt at agp bruger divider 1/2 fra 124 og opad.

Jeg er lidt nervøs for at pci kører 33 x 1.25 = 41.5 MHz.

Jeg har spurt msi-support, men de er ikke lynhurtige til at svare.

Nogen bud ?

evt. på et godt testprogram.

Jeg har på den anden side et Vtune program til mit Gigabyte radeon
kort, og det fortæller mig core clock og mem clock for agp kort.
Overraskende nok (og utroværdigt) fortæller det mig hastigheder som
svarer til 66 MHz agp bus hastighed.

mvh og tak

John

Fra : Leony

Dato : 31-07-02 08:01

"o&u" <johnknuhtsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Mit gæt er, er pci bruger divider 1/4 fra fsb 124 og opad. Men jeg ved
> det ikke.
> Samt at agp bruger divider 1/2 fra 124 og opad.

Kan du ikke se i BIOS hvad divideren er?

> Jeg er lidt nervøs for at pci kører 33 x 1.25 = 41.5 MHz.

Hvis din pci divider er 1:4 må regnestykket se sådan ud:
125/4*1=31,25
eller er der noget jeg har misforstået.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : o&u

Dato : 31-07-02 11:05

MSI har nu svaret:

Halo!
100-132Mhz, it will be 1.25 /3 = 41.5 MHz
133Mhz and above will be divided by 4

Så slemt som jeg frygtede. Hvor længe mon harddisken holder ? Mon min
brænder fungerer ?

mvh

John