Rense streng for html..
Fra : Klaus Andersen

Dato : 30-07-02 07:39

Jeg benytter denne funktion til at rense en strengt for html,
---------------------
Function strip( strText )
Dim RegEx
Set RegEx = New RegExp
RegEx.Pattern = "<[^>]*>"
RegEx.Global = True
strText = Replace(LCase(strText), "<br>", chr(10))
strip = RegEx.Replace(strText, "")
End Function
----------------------
men får af og til "stumper" af html med, ved start og slut af teksten,
da strengen opstår ved søgning på et ord ved hjælp af InStr og mid
som trækker et antal karaktere ud på begge sider af ordet.

eks. på tekst med html stumper
ont face="arial" size="2">for at sikre en overskuelig opslagsbog har
håndbogen gennemgået en gennemgribende revidering.<li

Kan jeg få hjælp til at få fjernet de uønskede stumper ved start og slut ?

Mvh

KA

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-07-02 09:45

"Klaus Andersen" <klaus_andersen@yahoo.com> wrote in message
> [...]
[...]
> Kan jeg få hjælp til at få fjernet de uønskede stumper ved start og slut ?

http://www.aspin.com/func/search?tree=aspin&qry=remove+html+tag&cat=

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Klaus Andersen

Dato : 30-07-02 10:03

"Peter Lykkegaard" wrote ?

> http://www.aspin.com/func/search?tree=aspin&qry=remove+html+tag&cat=

Tak for linket - men jeg fandt selv en løsning.

Først streamer jeg hele siden gennem min html stripper -
og derefter finder jeg ordet i teksten og de omkringliggende
karaktere. På denne måde er der ingen stumper der dukker op.

Men tak for hjælpen.

Mvh

KA