Bars
Fra : Henrik Søndergaard

Dato : 29-07-02 21:47

Davv

Jeg har idag været ved Bulbjerg, lidt uden for fjerritslev..

Her havde jeg tænkt mig og snorkeldykke dykke lidt med min harpun efter
en del fladfisk, som jeg før har gjort, med stor succes..

Men idag var der ekstra gevinst, vandet var fyldt med 1000 vis af
Barser(en slags havabbore).....

Det lykkes mig og skyde 4 ialt, det er slet ikke så nemt endda, for de
er meget hurtigt væk..

Senere satte jeg gummibåden i vandet, for at forsøge og fange dem på den
måde, men jeg havde kun pirke med, og den ville de ikk hoppe på.. Nogen
som ved hvordan de kan fanges ?? Jeg tror selv på at en spinner ville
være god, men tager jeg fejl ???

Jeg fandt først ud af at det var Bars jeg havde fanget da jeg kom hjem
og fik kigget i min fiske bog..

Er der nogen som ved hvordan de skal tilberedes ??? Havde tænkt mig og
grille dem, men ville lige høre hvad i syntes.. Forslag modtages MED
GLÆDE...

Mvh
Henrik

Fra : Per Herholdt

Dato : 29-07-02 22:11

Henrik Søndergaard wrote:
> [...]
>

> Er der nogen som ved hvordan de skal tilberedes ??? Havde tænkt mig og
> grille dem, men ville lige høre hvad i syntes.. Forslag modtages MED

Hej
tillykke med den fine fangst. Jeg har fået dampet filet af sea bars og det
var noget af det bedste fisk jeg har smagt. Jeg har ingen opskrifter på det,
men det var dampet forsigtigt, kun lige til det var færdigt. Jeg fandt en
opskrift der ser spændende ud
http://mp.sol.dk/madogvin/samlingen/o0510453.html
Held og lykke med projektet.

--
MVH Per

To start press any key --- where is the anykey??

Fra : Karsten Hammer Hanse~

Dato : 30-07-02 09:02

Jeg læste en artikel sidste år da jeg boede i Oslo, om fiskeri efter
havaborre i Oslofjorden.

Dette var godt nok med flue, men teknikken beskrevet var at man "med stangen
mellem benene, skiftevis med hænderne trak snøren ind så hurtigt som
muligt." (frit citeret).. Dette skulle virke provokerende på fisken som
skulle svare med et aggresivt hug, og udløb.

Det kan jo være at det kan oversættes til spinnefiskeri?

K.

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-02 09:48

"Henrik Søndergaard" <parakit@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> være god, men tager jeg fejl ???
>

> Jeg fandt først ud af at det var Bars jeg havde fanget da jeg kom hjem

Hvordan kan du finde på at skyde fire stk. af en fiskeart, som du ved en
skid om?
Hvad nu hvis der var fredningstid og / eller mindstemål på dyrene?
Så havde du måske bare ikke skrevet noget om din "fangst"?

De kan i øvrigt snildt fanges på spinnere eller småjigs.
Havabborrer findes på bl.a. det meste af Vestkysten ved denne tid. Bulbjerg
er da heller ingen undtagelse!

SS

Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 30-07-02 09:56

Ja jeg havde lidt af den samme tanke som Søren Sidevind, en kort overgang.
Men manden så jo ret mange af dem. Desuden er der fredningstider på fisk.
Det vil sige at alle de fisk som ikke er nævt er der frit fiskeri på. Og de
fleste af os kender vel de fisk der er fredningstid på. Havborre ligner i
hvert i fald ingen af dem der er fredet om sommeren.

Modsat er det med jagttider. Her er dem der ikke er nævt fredet.

Erik Breum Petersen