/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Yamaha Aerox 50 Udstødning ?
Fra : Bluesman


Dato : 28-07-02 17:29

Hej Gruppe,, er der nogen der ved hvad den optimale udstødning til en
standard Aerox er ?



 
 
Oliver Bruchhaus (28-07-2002)
Kommentar
Fra : Oliver Bruchhaus


Dato : 28-07-02 17:56


"Bluesman" <absolute@norespect.dk> skrev i en meddelelse
news:3d441bba$0$157$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej Gruppe,, er der nogen der ved hvad den optimale udstødning til en
> standard Aerox er ?


Hehe...

STANDART UDST.!



Oliver Bruchhaus.



Bluesman (28-07-2002)
Kommentar
Fra : Bluesman


Dato : 28-07-02 18:06

Fjols !

"Oliver Bruchhaus" <x-ray@REMOVEvolcane.dk> skrev i en meddelelse
news:3lV09.24450$3k2.324373@news010.worldonline.dk...
>
> "Bluesman" <absolute@norespect.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d441bba$0$157$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hej Gruppe,, er der nogen der ved hvad den optimale udstødning til en
> > standard Aerox er ?
>
>
> Hehe...
>
> STANDART UDST.!
>
>
>
> Oliver Bruchhaus.
>
>



Oliver Bruchhaus (28-07-2002)
Kommentar
Fra : Oliver Bruchhaus


Dato : 28-07-02 18:34


"Bluesman" <absolute@norespect.dk> skrev i en meddelelse
news:3d442451$0$180$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Fjols !
>
> "Oliver Bruchhaus" <x-ray@REMOVEvolcane.dk> skrev i en meddelelse
> news:3lV09.24450$3k2.324373@news010.worldonline.dk...
> >
> > "Bluesman" <absolute@norespect.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3d441bba$0$157$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > Hej Gruppe,, er der nogen der ved hvad den optimale udstødning til en
> > > standard Aerox er ?
> >
> >
> > Hehe...
> >
> > STANDART UDST.!
> >
> >
> >
> > Oliver Bruchhaus.


Som en scooter er bygget originalt står den perfect afballanceret med alle
dele... Hvis du køber dig et større cyllinder, så prøv at stille spørgsmålet
igen! Så skal jeg love dig at du får et svar du kan bruge til noget!! (Du
ved, dumt spørgsmål = Dumt svar!)



Med venlig hilsen:




Oliver Bruchhaus.

-Der har en benelli 491 Racing med 100% samme motor som aerox'en!




Bluesman (29-07-2002)
Kommentar
Fra : Bluesman


Dato : 29-07-02 15:16

Spørgsmålet er ikke dumt,,, Udstødningen er plomberet for at neddrosle
ydelsen, men det ved du jo nok
du er jo ikke så dum endda. Så er spørgsmålet hvad der er optimalt (hvis jeg
vil gemme den originale, til et evt. syn)
altså den udstødning uden plombering med den bedste ydelse.

kan du forstå spørgsmålet nu, eller skal jeg gå i dybere detaljer med det ?

mvh Bluesman

"Oliver Bruchhaus" <x-ray@REMOVEvolcane.dk> skrev i en meddelelse
news:hVV09.24689$3k2.330093@news010.worldonline.dk...
>
> "Bluesman" <absolute@norespect.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d442451$0$180$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Fjols !
> >
> > "Oliver Bruchhaus" <x-ray@REMOVEvolcane.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3lV09.24450$3k2.324373@news010.worldonline.dk...
> > >
> > > "Bluesman" <absolute@norespect.dk> skrev i en meddelelse
> > > news:3d441bba$0$157$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > > Hej Gruppe,, er der nogen der ved hvad den optimale udstødning til
en
> > > > standard Aerox er ?
> > >
> > >
> > > Hehe...
> > >
> > > STANDART UDST.!
> > >
> > >
> > >
> > > Oliver Bruchhaus.
>
>
> Som en scooter er bygget originalt står den perfect afballanceret med alle
> dele... Hvis du køber dig et større cyllinder, så prøv at stille
spørgsmålet
> igen! Så skal jeg love dig at du får et svar du kan bruge til noget!! (Du
> ved, dumt spørgsmål = Dumt svar!)
>
>
>
> Med venlig hilsen:
>
>
>
>
> Oliver Bruchhaus.
>
> -Der har en benelli 491 Racing med 100% samme motor som aerox'en!
>
>
>



Thomas B (29-07-2002)
Kommentar
Fra : Thomas B


Dato : 29-07-02 22:35


"Bluesman" <absolute@norespect.dk> wrote in message
news:3d454e37$0$1671$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Spørgsmålet er ikke dumt,,, Udstødningen er plomberet for at neddrosle
> ydelsen, men det ved du jo nok
> du er jo ikke så dum endda. Så er spørgsmålet hvad der er optimalt (hvis
jeg
> vil gemme den originale, til et evt. syn)
> altså den udstødning uden plombering med den bedste ydelse.
>

min Suzuki katana. kørte bedst med den orginale plump pillert udstødning
selv med 70ccm cylinder. Den havde et noget bedre bundtræk end med de 2
andre udstødninger jeg prøvede.

Mvh. Thomas



Bluesman (29-07-2002)
Kommentar
Fra : Bluesman


Dato : 29-07-02 22:52

Jeg hiver plomben,,

tak for rådet,


"Thomas B" <tb_aalborg@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:ai4cf0$e51$1@sunsite.dk...
>
> "Bluesman" <absolute@norespect.dk> wrote in message
> news:3d454e37$0$1671$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Spørgsmålet er ikke dumt,,, Udstødningen er plomberet for at neddrosle
> > ydelsen, men det ved du jo nok
> > du er jo ikke så dum endda. Så er spørgsmålet hvad der er optimalt (hvis
> jeg
> > vil gemme den originale, til et evt. syn)
> > altså den udstødning uden plombering med den bedste ydelse.
> >
>
> min Suzuki katana. kørte bedst med den orginale plump pillert udstødning
> selv med 70ccm cylinder. Den havde et noget bedre bundtræk end med de 2
> andre udstødninger jeg prøvede.
>
> Mvh. Thomas
>
>



Michael Frederiksen (31-07-2002)
Kommentar
Fra : Michael Frederiksen


Dato : 31-07-02 23:13


"Thomas B" <tb_aalborg@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:ai4cf0$e51$1@sunsite.dk...
>
> "Bluesman" <absolute@norespect.dk> wrote in message
> news:3d454e37$0$1671$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Spørgsmålet er ikke dumt,,, Udstødningen er plomberet for at neddrosle
> > ydelsen, men det ved du jo nok
> > du er jo ikke så dum endda. Så er spørgsmålet hvad der er optimalt (hvis
> jeg
> > vil gemme den originale, til et evt. syn)
> > altså den udstødning uden plombering med den bedste ydelse.
> >
>
> min Suzuki katana. kørte bedst med den orginale plump pillert udstødning
> selv med 70ccm cylinder. Den havde et noget bedre bundtræk end med de 2
> andre udstødninger jeg prøvede.

Sikkert fordi du ikke skiftede til nogele lettere ruller??


--
Michael Frederiksen
Honda SFX - *suk*
ICQ: 121663556
Fjern NOSPAM ved svar på email ;-P
>
> Mvh. Thomas
>
>



Thomas B (04-08-2002)
Kommentar
Fra : Thomas B


Dato : 04-08-02 21:57


"Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> wrote in message
news:nlZ19.152$Hh6.2688@news.get2net.dk...
>
> "Thomas B" <tb_aalborg@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:ai4cf0$e51$1@sunsite.dk...
> >
> > "Bluesman" <absolute@norespect.dk> wrote in message
> > news:3d454e37$0$1671$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > Spørgsmålet er ikke dumt,,, Udstødningen er plomberet for at neddrosle
> > > ydelsen, men det ved du jo nok
> > > du er jo ikke så dum endda. Så er spørgsmålet hvad der er optimalt
(hvis
> > jeg
> > > vil gemme den originale, til et evt. syn)
> > > altså den udstødning uden plombering med den bedste ydelse.
> > >
> >
> > min Suzuki katana. kørte bedst med den orginale plump pillert
udstødning
> > selv med 70ccm cylinder. Den havde et noget bedre bundtræk end med de 2
> > andre udstødninger jeg prøvede.
>
> Sikkert fordi du ikke skiftede til nogele lettere ruller??
>
Prøvede skam mange ruller. Men en tunudstødning til en 2 takter er ikke bare
en tunudstødning. Modtryk osv. osv

mvh. Thomas



Michael Frederiksen (05-08-2002)
Kommentar
Fra : Michael Frederiksen


Dato : 05-08-02 17:09


"Thomas B" <tb_aalborg@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:aik4f2$o2a$1@sunsite.dk...
>
> "Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> wrote in message
> news:nlZ19.152$Hh6.2688@news.get2net.dk...
> >
> > "Thomas B" <tb_aalborg@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> > news:ai4cf0$e51$1@sunsite.dk...
> > >
> > > "Bluesman" <absolute@norespect.dk> wrote in message
> > > news:3d454e37$0$1671$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > > Spørgsmålet er ikke dumt,,, Udstødningen er plomberet for at
neddrosle
> > > > ydelsen, men det ved du jo nok
> > > > du er jo ikke så dum endda. Så er spørgsmålet hvad der er optimalt
> (hvis
> > > jeg
> > > > vil gemme den originale, til et evt. syn)
> > > > altså den udstødning uden plombering med den bedste ydelse.
> > > >
> > >
> > > min Suzuki katana. kørte bedst med den orginale plump pillert
> udstødning
> > > selv med 70ccm cylinder. Den havde et noget bedre bundtræk end med de
2
> > > andre udstødninger jeg prøvede.
> >
> > Sikkert fordi du ikke skiftede til nogele lettere ruller??
> >
> Prøvede skam mange ruller. Men en tunudstødning til en 2 takter er ikke
bare
> en tunudstødning. Modtryk osv. osv

ja klart.. men jeg har gode erfaringer med next på en iøvrigt stanard sfx..


--
Michael Frederiksen
Honda SFX - *suk*
ICQ: 121663556
Fjern NOSPAM ved svar på email ;-P
>
> mvh. Thomas
>
>



Thomas B (05-08-2002)
Kommentar
Fra : Thomas B


Dato : 05-08-02 18:25


"Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> wrote in message
news:iux39.89$CG3.1925@news.get2net.dk...
>
> "Thomas B" <tb_aalborg@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:aik4f2$o2a$1@sunsite.dk...
> >
> > "Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> wrote in message
> > news:nlZ19.152$Hh6.2688@news.get2net.dk...
> > >
> > > "Thomas B" <tb_aalborg@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> > > news:ai4cf0$e51$1@sunsite.dk...
> > > >
> > > > "Bluesman" <absolute@norespect.dk> wrote in message
> > > > news:3d454e37$0$1671$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > > > Spørgsmålet er ikke dumt,,, Udstødningen er plomberet for at
> neddrosle
> > > > > ydelsen, men det ved du jo nok
> > > > > du er jo ikke så dum endda. Så er spørgsmålet hvad der er optimalt
> > (hvis
> > > > jeg
> > > > > vil gemme den originale, til et evt. syn)
> > > > > altså den udstødning uden plombering med den bedste ydelse.
> > > > >
> > > >
> > > > min Suzuki katana. kørte bedst med den orginale plump pillert
> > udstødning
> > > > selv med 70ccm cylinder. Den havde et noget bedre bundtræk end med
de
> 2
> > > > andre udstødninger jeg prøvede.
> > >
> > > Sikkert fordi du ikke skiftede til nogele lettere ruller??
> > >
> > Prøvede skam mange ruller. Men en tunudstødning til en 2 takter er ikke
> bare
> > en tunudstødning. Modtryk osv. osv
>
> ja klart.. men jeg har gode erfaringer med next på en iøvrigt stanard
sfx..
>
>
ok....Jeg har egenlig også hørt meget godt om next.
Jeg tror at der er udstødningen for mange let tunet motorer.

Det skal også siges at det 70ccm cylinder kit.
Er et malossi sport's kit. Som efter min mening er et godt hverdags
cylinderkit som kører mange km. Men det er ikke så højt ydende som så mange
andre typer af tuncylinder. Der er selvfølgelig mange måder at tune på.

1. let tunning.

2. lidt mere højt ydende. som holder til hverdags kørsel.

3 Extrem tuning. som selvfølgelig er sjovt. Men dyrt
i benzin og stumper til viligeholdelse. holder ikke så længe før motoren
skal total renoveres.

Men alt hvad der er sjovt er dyrt mange gange desvære
.

Mvh. Thomas



Michael Frederiksen (05-08-2002)
Kommentar
Fra : Michael Frederiksen


Dato : 05-08-02 18:33


> > > Prøvede skam mange ruller. Men en tunudstødning til en 2 takter er
ikke
> > bare
> > > en tunudstødning. Modtryk osv. osv
> >
> > ja klart.. men jeg har gode erfaringer med next på en iøvrigt stanard
> sfx..
> >
> >
> ok....Jeg har egenlig også hørt meget godt om next.

Ja på 50 ccm er den sq fin..

> Jeg tror at der er udstødningen for mange let tunet motorer.

Ja eller afdroslede ihvertfald.. den er ikke så optimal til sport klassen :)

> Det skal også siges at det 70ccm cylinder kit.
> Er et malossi sport's kit. Som efter min mening er et godt hverdags
> cylinderkit som kører mange km. Men det er ikke så højt ydende som så
mange
> andre typer af tuncylinder. Der er selvfølgelig mange måder at tune på.

Det er helt fint at lalle rundt med sportcylindere.. har selvovervejet en
polini sport cylle, men den blir på ønskeseddel indtil røret er skiftet til
noget ZX eller Traffic!

>
> 1. let tunning.
>
> 2. lidt mere højt ydende. som holder til hverdags kørsel.
>
> 3 Extrem tuning. som selvfølgelig er sjovt. Men dyrt
> i benzin og stumper til viligeholdelse. holder ikke så længe før motoren
> skal total renoveres.
>
> Men alt hvad der er sjovt er dyrt mange gange desvære
> .

Ja, typisk, man er voksen når man er 15 med alt det kedelige (busbilletter
o.lign.) mens alt det sjove bestemmer at man først er voksen ved 18 eller 21
år.. pislorte land siger jeg bare!!!


--
Michael Frederiksen
Honda SFX - *suk*
ICQ: 121663556
Fjern NOSPAM ved svar på email ;-P



Thomas B (05-08-2002)
Kommentar
Fra : Thomas B


Dato : 05-08-02 19:00


"Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> wrote in message
news:9Jy39.106$CG3.2183@news.get2net.dk...
>
> > > > Prøvede skam mange ruller. Men en tunudstødning til en 2 takter er
> ikke
> > > bare
> > > > en tunudstødning. Modtryk osv. osv
> > >
> > > ja klart.. men jeg har gode erfaringer med next på en iøvrigt stanard
> > sfx..
> > >
> > >
> > ok....Jeg har egenlig også hørt meget godt om next.
>
> Ja på 50 ccm er den sq fin..
>
> > Jeg tror at der er udstødningen for mange let tunet motorer.
>
> Ja eller afdroslede ihvertfald.. den er ikke så optimal til sport klassen
:)
>
> > Det skal også siges at det 70ccm cylinder kit.
> > Er et malossi sport's kit. Som efter min mening er et godt hverdags
> > cylinderkit som kører mange km. Men det er ikke så højt ydende som så
> mange
> > andre typer af tuncylinder. Der er selvfølgelig mange måder at tune på.
>
> Det er helt fint at lalle rundt med sportcylindere.. har selvovervejet en
> polini sport cylle, men den blir på ønskeseddel indtil røret er skiftet
til
> noget ZX eller Traffic!
>
> >
> > 1. let tunning.
> >
> > 2. lidt mere højt ydende. som holder til hverdags kørsel.
> >
> > 3 Extrem tuning. som selvfølgelig er sjovt. Men dyrt
> > i benzin og stumper til viligeholdelse. holder ikke så længe før motoren
> > skal total renoveres.
> >
> > Men alt hvad der er sjovt er dyrt mange gange desvære
> > .
>
> Ja, typisk, man er voksen når man er 15 med alt det kedelige (busbilletter
> o.lign.) mens alt det sjove bestemmer at man først er voksen ved 18 eller
21
> år.. pislorte land siger jeg bare!!!
>
Ja. Eller tegnebogen. derefter Forsikringsselskaberne.
Hvis man skal ha et lidt mere højtydene køretøj og ikke har kørt nogle
forsikrings trin ned.

Mvh. Thomas




Oliver Bruchhaus (29-07-2002)
Kommentar
Fra : Oliver Bruchhaus


Dato : 29-07-02 22:32


"Bluesman" <absolute@norespect.dk> skrev i en meddelelse
news:3d441bba$0$157$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej Gruppe,, er der nogen der ved hvad den optimale udstødning til en
> standard Aerox er ?


-Det var bedere! -Mit bud ville være at købe et uoriginalt udst. og fjerne
plomberingen på det! Hvis du da ikke vil tune på den! Jeg kan ellers
garentere dig for at den kan blive sjov, for ikke helt vildt mange penge!



Med venlig hilsen:



Oliver Bruchhaus.




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste