Blotter / hestegal!
Fra : Charlotte Andersen

Dato : 29-07-02 12:19

Hej alle.

Jeg har hest opstaldet i kbh. området, og vi har fået en mandsperson som
render rundt i staldene når hestene er lukket ud på fold eller når der er ro
og folk er taget hjem. Det sker jo at nogle af hestene er inde pga. tabt sko
eller andet, og denne person går så ind i boxen til hesten og smider tøjet.
I kan så selv gætte jer til hvad han vil!!!! Han står så der ved sidden af
hesten eller bag med "sjoveren" fremme. Nu er han blevet taget flere gange
og sidste gang blev han lovet bank og sågar truet på livet, at hvis vi ser
ham igen, kan vi ikke garantere for hvad der sker. Jeg er godt klar over, at
manden er syg i hovedet - kommer sikkert fra en eller anden anstalt, men
problemet er ikke noget man skal affinde sig med.
Nu er mit spørgsmål - er der nogle af jer som har stødt på dette problem???
Og jo - man kan altid banke og lemleste manden og ringe til politiet, men
politiet - hvad kan de gøre - måske bliver manden lukket ud igen og
fortsætter hvor han slap. Indtil nu er det kun voksne som har pågrebet
manden, men en dag er det måske en af de unge som ser ham. Måske skulle man
tage kontakt til noget psykriatisk hjem for at få ham indlagt. Nå - men hvis
der er nogle som har hørt om "fenomenet" og evt. har en historie, så skriv
gerne til mig, for jeg vil gerne være fri for så syge mennesker.

Lotte

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 29-07-02 12:24

In article <3d4524ae$0$10679$4d4eb98e@news.dk.uu.net>, Charlotte Andersen wrote:
> [...]
> eller andet, og denne person går så ind i boxen til hesten og smider tøjet.

heh, min hest ville nok tænke "juuuhuu, en gulerod til mig" *HAPS* ;-D

> [...]
> manden er syg i hovedet - kommer sikkert fra en eller anden anstalt, men
> problemet er ikke noget man skal affinde sig med.

Kunne i ikke bare lukke ham ind til en mindre venlig hest ??
Fx. har vi ude hos min pruhest en hest som ikke kan lide mænd.
Den bider efter alle mænd der kommer i nærheden. (hvorfor mon)
Det burde da hurtigt kunne lære ham at holde sig væk ??
Eller en hoppe med føl ?

> [...]
> der er nogle som har hørt om "fenomenet" og evt. har en historie, så skriv
> gerne til mig, for jeg vil gerne være fri for så syge mennesker.

Kan i ikke spørge politiet hvad de kan gøre ?? Evt. kan i få et
politi tilhold imod manden. Det er jo heller ikke utænkeligt at
han evt. vil forgribe sig på nogle af de unge tøser, hvis hesten
ikke vil.

JonB

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 29-07-02 13:41

"Charlotte Andersen" <ca@azlan.dk> writes:

> [...]
> problemet er ikke noget man skal affinde sig med. Nu er mit
> spørgsmål - er der nogle af jer som har stødt på dette problem???

Jeg har hørt om det, men heldigvis ikke selv oplevet det.

> [...]
> som har hørt om "fenomenet" og evt. har en historie, så skriv gerne
> til mig, for jeg vil gerne være fri for så syge mennesker.

Min umiddelbare tanke er at lukke ham inde i boksen og ringe efter
politiet. Med lidt held har han smidt tøjet udenfor og må stå nøgen
når de kommer og henter ham.

Jeg tvivler på at politiet kan tilbageholde ham og han vil næppe få en
fængselsstraf første gang han bliver snuppet.

Tvangsindlæggelse er mere eller mindre umuligt. Han skal næsten have
gjort noget der er groft nok til at kunne give varetægtsfængsling før
han kan tvangsindlægges.

Jeg ville ringe til politiet og spørge hvad I skal gøre næste gang han
er der. Hvis de så vil snakke med ham, så vil der også bliver rettet
henvendelse til den aktuelle institution, som så må overtage derfra.

Jeg håber I får gjort noget ved det, det er ikke en sjov situation at
stå i.

Mvh Trine

http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Fra : Charlotte Andersen

Dato : 29-07-02 14:10

Hej Trine.

Tak for svaret - han smider tøjet inden i boxen, men jeg har da også tænkt
på, at holde boxdøren lukket til politiet kommer. Men så har han nok taget
tøjet på - så skal man snuppe tøjet fra ham og lade ham stå. Men jeg tror
han får nogle knubs næste gang vi tager ham i den situation - hesten kunne
jo komme til at træde på ham

Lotte

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 29-07-02 14:19

> [...]

> han får nogle knubs næste gang vi tager ham i den situation - hesten kunne

Ja, man kunne jo godt lige komme til at snuble over i ham, så han får
et blåt øje. I skal bare passe på. Det er ikke ligefrem selvforsvar,
så I kan risikere at få en voldsdom hvis I gør noget. Men hesten kunne
da komme til at sparke ud efter ham, kunne den ikke?

Hvis der er noget juridisk I gerne vil vide angående sagen, så glemte
jeg helt at henvise til de kloge mennesker i dk.videnskab.jura.

Fra : Charlotte Andersen

Dato : 29-07-02 14:44

Jo - jeg ved godt at man ikke må udøve selvtægt - jeg tænkte også på at
hesten kunne komme til at træde og sparke efter ham Sådan en hest kunne
jo godt blive forskrækket hvis man viftede lidt med kosten eller pisken.
Jeg prøver dk.videnskab.jura og se hvad de siger - tak for det.

Fra : Anette Lindegaard Ch~

Dato : 29-07-02 15:02

Hej

Jeg tror I skal passe på med at holde manden tilbage. Og hvorfor slå
staklen?
Ring til politiet og spørg hvad I skal gøre.
Har selv været 'udsat' for blotter - her drejede det sig om en fyr i
Dyrehaven - og politiet var MEGET interesseret i hvis jeg ringede til dem på
mobilen næste gang.
Hvis politiet får fat i manden, kan det jo være han kommer i behandling.

Hvad med at have et kamera liggende, så I kan skynde jer at tage billeder af
manden - også i tilfælde af at politiet ikke skulle være interesseret, da
kan I jo true manden med at offentliggøre billederne, hvis ikke han
forsvinder (dette vil dog betyde at manden blot vil finde andre
mennesker/dyr at genere).

mvh. Anette

Fra : taina

Dato : 29-07-02 22:13

"Anette Lindegaard Christensen" <Anlich(fjernmig)@pc.dk> skrev i en
meddelelse news:3d4549b0$0$73460$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> Har selv været 'udsat' for blotter - her drejede det sig om en fyr i
> Dyrehaven - og politiet var MEGET interesseret i hvis jeg ringede til dem

Det er også mit indtryk, at politiet tager blotteri meget alvorligt - det er
jo en seksuel krænkelse, og det er sikkert ikke alle blottere, der i længden
kan blive tilfresstillet ved bare at blive set.

Jeg ville også være forsigtig med at forsøge at få hesten til at sparke
ham - for det første synes jeg ikke, at det er fair over for hesten at bruge
den til den slags formål. Man må forudsætte, at en ellers velopdragen hest
skal skræmmes rimeligt meget for at løbe en mand ned. For det andet skal man
også liiige overveje, hvilke konsekvenser det kan få. Hvis nu hesten sparker
manden så effektivt, at han dør eller bliver alvorligt handicappet, ville I
så kunne se jer selv i øjnene, når I kigger jer selv i spejlet om morgenen?

mvh. tina

Fra : Liz

Dato : 30-07-02 07:25

"Charlotte Andersen" <ca@azlan.dk> wrote in message
> [...]
> der er nogle som har hørt om "fenomenet" og evt. har en historie, så skriv
> gerne til mig, for jeg vil gerne være fri for så syge mennesker.

Hvad med video overvågning? Det er billigt nu om dagen og så har I bevis
uden at udsætte nogen for noget fare. Ring straks til politet.
Mvh Liz

Fra : Winther

Dato : 31-07-02 11:47

> [...]
> der er nogle som har hørt om "fenomenet" og evt. har en historie, så skriv
> gerne til mig, for jeg vil gerne være fri for så syge mennesker.

Emnet har før været oppe på NG. Her var personen selv repræsenteret. Han
havde også selv en hjemmeside med hesterumper, og havde på et tidspunkt
nogle små ponyhopper som blev flyttet fra ham. Det kaldes Zoofili tror jeg
nok.

Vh. Winther

Fra : Charlotte Andersen

Dato : 31-07-02 12:25

Adwr - siger jeg bare. Kan du huske noget om hvor han kom fra? Eller hans
hjemmeside?

Jeg har hørt fra mange - dem fra NG videnskab.jura siger at jeg skal melde
det til politiet - og det har jeg da også tænkt mig at gøre når han kommer
næste gang. Jeg lænker ham til boxdøren splitter-fornøjet og så må de komme
og hente ham. De siger i NG videnskab.jura, at han nok får tilhold og hvis
han kommer igen får han en bøde. Men det afholder da ham ikke fra at komme
igen, da de mennesker som er så syge, bliver drevet så stærkt, at bøder og
tilhold ikke virker på dem.