Re: Bambus...
Fra : Silverflame

Dato : 15-02-01 17:06

Hejsa!
Også jeg har valgt at bruge bambus i mit nye akvarie. Jeg lagde dem i
atamonvand i ca. et døgn før jeg brugte dem. Aligevel er der nu kommet noget
der ligner mug på dem efter kun 3-4 dage i vandet. I siger det forsvinder
igen af sig selv, men er det uskadeligt for fiskene? Jeg har bemærket at
muggen også har angrebet en foderpille jeg smed i i går... sådan vil det vel
gå med alt biomateriale i akvariet indtil muggen er væk, eller hvad? Kan man
vælge at behandle med Polyfungus for at slippe af med det, eller bør man
bare lade det være?
MVH SF.

Fra : Peter Jensen

Dato : 16-02-01 09:07

Hej

Man kan lægge tørre bambus styker i vandglas et par gange(læg dem i en 5
minutters tid tag dem op og tør dem til næste dag, det hele gøres tre gange)
så bliver de forseglede og mugner ikke. Vandglas kan købes i brugsen
eksempelvis (står ved sprit, eddikesyre o.s.v.)

Peter Rødsgaard Jensen