Knode og filtre
Fra : Niels Andersen

Dato : 30-07-02 00:27

For eksempel Bo Warming har tilstrækkeligt minus-point til at jeg ikke ser
hans indlæg.
Men jeg ser stadig svarende på hans indlæg, og så er jeg lige vidt.

Kan man ikke lade et besvarende indlæg arve point fra det, det besvarer?

Hvis et indlæg ikke er værd at læse, så er svarende nok heller ikke.

--
Mvh.

Niels Andersen
Linux 2.4.18 - Debian testing/unstable

Fra : Niels Andersen

Dato : 30-07-02 00:57

Niels Andersen wrote in <_9k19.29185$3k2.523641@news010.worldonline.dk>:
> Kan man ikke lade et besvarende indlæg arve point fra det, det besvarer?

Glemte lige... Det er:

KNode 0.7.1 (Using KDE 3.0.1)

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 30-07-02 17:00

Niels Andersen wrote:

> For eksempel Bo Warming har tilstrækkeligt minus-point til at jeg ikke ser
> hans indlæg.

Hvis du bruger threading, ser du alligevel indlæggene. KNodes killfile
facilitet er ret ringe EMM.

> Kan man ikke lade et besvarende indlæg arve point fra det, det besvarer?

Nej desværre. Det er på min todo-liste... men det har lange udsigter.

> Hvis et indlæg ikke er værd at læse, så er svarende nok heller ikke.

Enig. Det kunne kaldes et "Genocide filter" En anden rar feature
som ikke findes i KNode men som jeg kender fra den gamle nn newsreader,
er muligheden for at lave en thread-kill. Dvs. at man markerer at dén
tråd, gider man ikke at se mere til - uden at det går ud over dem, der
skriver i tråden.

-Claus

Fra : Niels Andersen

Dato : 30-07-02 18:23

Claus Rasmussen wrote in <ai6d55$nbj$1@sunsite.dk>:
> Hvis du bruger threading, ser du alligevel indlæggene.

Jeg ser dem ikke, men jeg ser alle svarende, som er mindst lige så rare at
undvære.

Det værste er vel egentlig, at jeg nogle gange kommer ret langt ned i et
indlæg før det går op for mig, at det er en BW-tråd, efter BW's indlæg
bliver fjernet. Før fik jeg da en advarsel inde jeg åbnede et indlæg.

> KNodes killfile facilitet er ret ringe EMM.

Jeg synes der er lagt op til noget godt, med point-system, tidsudløb osv.
Der mangler bare lige nogle småting, så går det fra det værste jeg har set,
til det bedste jeg har set. :)

> Nej desværre. Det er på min todo-liste... men det har lange udsigter.

Din? Udvikler du på Knode?
Øv-øv-øv til de lange udsigter...

> En anden rar feature
> som ikke findes i KNode men som jeg kender fra den gamle nn newsreader,
> er muligheden for at lave en thread-kill.

Det virker nu fint her. "Ignore Thread" giver alle indlæg i tråden -100
point. Jeg har sat Knode op til at skjule alt med -20 point og derunder.

Når folk fjoller rundt får de fx. -10 point i 30 dage. Nogle gange kun -5,
andre gange -20. En sjælden gang ændrer jeg på antallet af dage (har jeg
faktisk kun gjort med BW).

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 30-07-02 18:33

Niels Andersen wrote:

> Det værste er vel egentlig, at jeg nogle gange kommer ret langt ned i et
> indlæg før det går op for mig, at det er en BW-tråd, efter BW's indlæg
> bliver fjernet. Før fik jeg da en advarsel inde jeg åbnede et indlæg.

Kan du ikke bare se på overskriften i tråden. Hvis den ser noget syret
ud, er det sikkert BW. Det gør jeg, og det virker fint

> Jeg synes der er lagt op til noget godt, med point-system, tidsudløb osv.
> Der mangler bare lige nogle småting, så går det fra det værste jeg har
> set, til det bedste jeg har set. :)

KNode er en rigtig god nyhedslæser. Bedre end de fleste jeg har prøvet,
bortset fra killfile funktionen, altså.

> ... Udvikler du på Knode?

Nej. Men det skulle ikke være så svært at lave. Og sourcen ligger der jo.

> Det virker nu fint her. "Ignore Thread" giver alle indlæg i tråden -100
> point. Jeg har sat Knode op til at skjule alt med -20 point og derunder.

Ok. Da jeg kiggede efter sidst (nogle versioner tilbage) var der ikke
sådan en feature, men det er der nu. Den vil jeg til at bruge, så tak
for hintet.

-Claus

Fra : Niels Andersen

Dato : 30-07-02 18:45

Claus Rasmussen wrote in <ai6il9$cuf$1@sunsite.dk>:
> Kan du ikke bare se på overskriften i tråden. Hvis den ser noget syret
> ud, er det sikkert BW. Det gør jeg, og det virker fint

Heh, jo, hans "emner" har vist et vist mønster over sig. :)
Jeg er ikke stødt på ham så tit før, da han ikke færdes i samme grupper som
mig. Men det er vist ved at ændre sig, jeg er i hvert fald voldsomt træt af
ham nu.

Men en syret overskrift i sig selv er skam ikke nogen BW-alarm.
Og jeg kender ham ikke godt nok (og håber ikke at komme til det) til
ligefrem at kunne genkende ham med stor sikkerhed ud fra emnet.

Og det var altså kill-filter funktionen jeg snakkede om. :)

> KNode er en rigtig god nyhedslæser. Bedre end de fleste jeg har prøvet,
> bortset fra killfile funktionen, altså.

Ja, KNode er helt klart min favorit. En anden ting der lidt træls, er den
manglende understøttelse af message/partial. Jeg ved godt at KNode er til
at læse news med, ikke downloade filer. Men det er nu så dejligt nemt, når
en eller anden lige poster en illustration eller noget. :)
Og når så der bliver postet et kæmpe billede på 300 kilobytes, så skal jeg
ind i et andet program, og finde den samme artikel igen. Lidt træls...

> Nej. Men det skulle ikke være så svært at lave. Og sourcen ligger der jo.

Jamen så lav det dog!
Jeg har desværre ikke selv muligheden.

Fra : dudsen

Dato : 30-07-02 19:14

Niels Andersen wrote:

> [...]
> Og jeg kender ham ikke godt nok (og håber ikke at komme til det) til
> ligefrem at kunne genkende ham med stor sikkerhed ud fra emnet.

Bo Warming kørte en overgang men noget det lignede et unikt markop
sprog til overskrifter noget med +'er og den slags

--
Daniel Udsen
Robert: "But... but... it's wacky!"