htacces virker ikke på Apache/1.3.26
Fra : Ukendt

Dato : 26-07-02 13:58

Loaded Modules mod_php4, mod_perl, mod_ssl, mod_setenvif, mod_so,
mod_unique_id, mod_usertrack, mod_headers, mod_expires, mod_cern_meta,
mod_proxy, mod_digest, mod_auth_dbm, mod_auth_anon, mod_auth, mod_access,
mod_rewrite, mod_alias, mod_userdir, mod_speling, mod_actions, mod_imap,
mod_asis, mod_cgi, mod_dir, mod_autoindex, mod_include, mod_info,
mod_status, mod_negotiation, mod_mime, mod_mime_magic, mod_log_config,
mod_define, mod_env, mod_vhost_alias, http_core

Jeg har et problem med .htacces filer
de virker ikke, hvorfor fatter jeg ikke, det er på en freebsd 4.6 , oven
for, er de loadede moduler i apache.
Men der sker ikke noget når jeg åbner mappen i IE, den kommer bare frem som
normal.
Jeg er 100% sikker på at .htaccces og password virker, da de gør det på min
debian server.
Hvad kan dette problem evt. værer ? og hvordan kan jeg løse det.

Fra : Torben Schou Jensen

Dato : 26-07-02 14:18

"Morten" <SpamNejTak> wrote in message
> [...]
min
> debian server.
> Hvad kan dette problem evt. værer ? og hvordan kan jeg løse det.

Nu skriver du ikke direkte hvad du vil bruge .htaccess filen til, men jeg
læser at det er noget med password check og så er det jo nok fordi du vil
beskytte et directory med password. Det har jeg ikke selv erfaring med.
Men jeg ved at i httpd.conf er der en settings som afgør om .htaccess filer
bruges eller ikke, desuden er der også en settings som afgør hvad en
..htaccess fil må overskriver (override) i forhold til httpd.conf.
Sammen med den httpd.conf du har på Debian, der må være en forskel.
Mvh
Torben

Fra : Michael Andreasen

Dato : 26-07-02 14:25