Irc bot i VB
Fra : Nicolai Søndergaard

Dato : 29-07-02 19:25

Jeg sidder lige og leger med lidt IRC-bot og har ikke tænkt mig at sætte mig
ind i noget eggdrop.
Er der nogen der ved noget om irc-bots i VB ?
f.eks. hvordan man får den til at se at der kommer en !komando eller noget
lignende.
En irc client kan man jo sagtens finde eksempler på men den skal jo kunne
modtage input fra en channel..
Nogle forslag eller eksempler ?

-Nicolai

Fra : Kim Pedersen

Dato : 29-07-02 20:41

> [...]
> eller noget lignende.
> En irc client kan man jo sagtens finde eksempler på men den
> skal jo kunne modtage input fra en channel..

Jeg har ikke et eksempel .. Men kunne forestille mig, at du kunne bruge
den samme kode, som du bruger til at modtage/sende fra en IRC klient, og
så lave lidt søgning i den modtagende tekst streng efter ! tegnet ..
Derefter finde ud af

Venlig hilsen/Best regards
Kim Pedersen, vbCode Magician
http://www.vbcodemagician.dk

Fra : datz

Dato : 30-07-02 02:39

"Nicolai Søndergaard" <Nicolai@tdc-broadband.dk> wrote in message
> [...]
> lignende.
> En irc client kan man jo sagtens finde eksempler på men den skal jo kunne

Den tekst du modtager fra serveren og skal søge i efter en trigger er
opbygget på følgende måde:

nick!ident@host Privmsg chan/nick :tekst her.

Eksempelvis datz!datz@m00h.dk PRIVMSG #vbhelp :!test-trigger

Du kan altså starte med at finde ':' i dit regular expression eller hvad du
vil bruge. Hvis botten skal være i flere channels skal du self også ta'
højde for det.

Fra : Nicolai Søndergaard

Dato : 30-07-02 14:17

tusind tak for jeres hjælp...
det virker jo ikke helt så uoverskueligt...
Men jeg har godt nok ladrig søgt efter noget i en string før. Hvordan gør
jeg det ?
den skal jo tage det første (og måske et par mere) ord efter et trigger tegn
(som f.eks. !)

Fra : Mads Chr. Olesen

Dato : 03-08-02 16:31

Kig på funktionerne: Mid og Instr.