Nat entry, som tager højde for IP-afsender
Fra : Jens Lykke Brandt

Dato : 29-07-02 11:20

Hej.

Fra en der ved lidt, men ikke nok om routere:
Vi har en Cisco SOHO 77 router fra Tiscali.
Den har vi lavet en række NAT-entries på, som peger på VPN, WWW, SSH
etc., som går til forskellige servere på vores interne side.

Nu har vi dog brug for en finte:
Vi ønsker at bibeholde www på 80, men samtidig kunne det være rart,
hvis det var muligt, at hvis det er trafik fra et specifikt IP-nummer
på 80, så ryger den til en anden maskine/port end resten af www, som
gerne skulle gå til en www-server.
Med andre ord: Et filter, som sender bestemte IP-numres trafik på port
80 et andet sted hen.

Konkret skal det bruges til at lave en socket mellem to
java-programmer, som skal snakke sammen på port 80...

Alternativt skal jeg skaffe et ekstra IP-nummer, men det lyder dælme
besværligt med RIPE jvf. Tiscali's www - derfor ville jeg lige prøve
ovenstående.

På forhånd tak
Jens Brandt

Fra : Per Bau

Dato : 29-07-02 11:49

"Jens Lykke Brandt" <jlb@ruc.dk> skrev i en meddelelse
> Med andre ord: Et filter, som sender bestemte IP-numres trafik på port
> 80 et andet sted hen.
>
> Konkret skal det bruges til at lave en socket mellem to
> java-programmer, som skal snakke sammen på port 80...

Og de 2 programmer kan ikke tale på en anden port?

/Per

Fra : Jens Lykke Brandt

Dato : 29-07-02 15:22

> Og de 2 programmer kan ikke tale på en anden port?

Nope... Desværre.

/Jens