Problem med FTP-server
Fra : Dyl

Dato : 27-07-02 10:24

Hey.

Sidder på TDC ADSL med Cisco Router og benytter Bullet Pro v. 2.15.

Hver gang jeg vil starte serveren op så kommer "Unable to start server, port
21 may already be in use". Men det er den ikke, så vidt jeg ved. Jeg har i
hvert fald ikke selv sat noget op til at benytte denne port.

Jeg er ikke nogen haj inden for dette område, men det har virket før, men
ikke efter jeg fra TDC fik af vide, at jeg skulle nulstille routeren til
Fabriks-standard (ifm. jeg på et tidspunkt ikke kunne komme på nettet).

Dengang det virker var routeren adresse 192.168.x.x men nu 10.10.10.x Ved
ikke om det har noget at sige overhovedet ???

På forhånd tak for hjælpen.

/Bjarne

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 27-07-02 11:25

Dyl wrote:
> Hey.
>
> Sidder på TDC ADSL med Cisco Router og benytter Bullet Pro v. 2.15.

Hvilket OS?

> Hver gang jeg vil starte serveren op så kommer "Unable to start server, port
> 21 may already be in use". Men det er den ikke, så vidt jeg ved. Jeg har i
> hvert fald ikke selv sat noget op til at benytte denne port.

Prøv,

netstat -na

Hvad siger den, før du starter ftp serveren.

Prøv evt. også "ftp localhost" eller "ftp 10.10.10.x", hvilken server
får du at vide kører?

> Dengang det virker var routeren adresse 192.168.x.x men nu 10.10.10.x Ved
> ikke om det har noget at sige overhovedet ???

Nej. Porten der bliver refereret til er den lokale port på maskinen ikke
på routeren.

Fra : Hans Galvit

Dato : 28-07-02 20:06

jeg har oplevet næsten det samme først da jeg havde mit peer to peer netværk
også da jeg satte en switch på istedet da skiftede det også det
også ip jeg har ringet til min udbyder og spurgt de siger det er fordi vi
kører dynamisk ip måske det siger dig noget (mit problem var at jeg lige
pludselig ikke kunne finde den anden computer på mit lan)

--
<---------->

hg@ishoejby.dk
mob: 26 61 68 82
"Christian E. Lysel" <chlyshoswmdatapunktumcom@example.net> skrev i en
meddelelse news:3D4274F5.9010106@example.net...

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 29-07-02 00:30

Dyl wrote:

> Hver gang jeg vil starte serveren op så kommer "Unable to start server, port
> 21 may already be in use". Men det er den ikke, så vidt jeg ved. Jeg har i
> hvert fald ikke selv sat noget op til at benytte denne port.

Det behøver du skam heller ikke, det kan sagtens være Microsoft
IIS du har fået installeret uden at spekulere mere over det..

Nu skriver du ikke noget om windowsversion, men på min win2000 kan
man under controlpanel, Adm. tools, services se hvilke services
din computer har kørende. Rend listen igennem med det kritiske øje
og se om ikke der skulle være en kørende FTP service og prøv at
slå den fra. Når du har fundet den service der forstyrrer din
Bulletproof, så højreklikker du på den, vælger properties og
disabler den..

> Dengang det virker var routeren adresse 192.168.x.x men nu 10.10.10.x Ved
> ikke om det har noget at sige overhovedet ???

Det burde ikke have betydning for om en given port er optaget
eller ej..

--
Hygge..
Thomas