patchkabel
Fra : Lars Henrik Ipsen

Dato : 26-07-02 23:30

Hvad er et patchkabel, er det det samme som netværkskabel. Står med et
identisk problem. Havde en switch, men kunne kun få en af maskinerne til at
være på internettet.
Lars

Fra : Bjarke Hansen \(lapt~

Dato : 26-07-02 23:44

"Lars Henrik Ipsen" <larsipsen@hotmail.com> wrote in message

> Hvad er et patchkabel, er det det samme som netværkskabel.

Patchkabel er bevægeligt netværkskabel, ja. Netværkskabel, er vel
fællesbetegelsen for Patch og installationskabel

> Står med et
> identisk problem.

Identisk, med hvad?

Hvis det er identisk med Colsted´s problem. Svar i samme tråd.

> Havde en switch, men kunne kun få en af maskinerne til at
> være på internettet.

Kommer an på ADSL produkt og konfiguration

Fra : Michael Andreasen

Dato : 26-07-02 23:49

"Bjarke Hansen (laptop)" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote in
message news:3d41d0ba$0$16791$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Har du mere en 1 ip adresse til din ISP? Ellers skal du have en router.

Mvh
Michael

Fra : TheZub

Dato : 27-07-02 17:34

ret basalt... et patchkabel er et kabel der bruges til at forbinde en switch
med et patchpanel, og det er identisk med et alm netværkskabel...

Jacob
thezub@thezub.dk

Fra : Arne Keller

Dato : 27-07-02 17:46

On Sat, 27 Jul 2002 18:34:04 +0200, "TheZub" <thezub@thezub.dk> wrote:

>ret basalt... et patchkabel er et kabel der bruges til at forbinde en switch
>med et patchpanel, og det er identisk med et alm netværkskabel...

Hvis vi skal gå helt i detaljer er et patchkabel normalt et blødt
kabel, til at forbinde imellem 2 patchpaneler eller 1 patchpanel og en
switch/hub/andet aktivt udrustning.

Forbindelsen mellem panelerne kaldes crossconnect.
Forbindelsen mellem panel/switch kaldes interconnect.

Forbindelsen fra vægudtaget til PCen kaldes work area cord eller
dropkabel.

Kablet som installeres fast er normalt stift dvs med en massiv
kobberleder.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.