CSS positionering
Fra : Bjarne Ravn

Dato : 15-02-01 17:41

Positionering i CSS er ved at drive mig til vanvid. Jeg vil lave
en side uden anvendelse af tables og udelukkende placere
elementerne ved hjælpe af CSS.

Jeg vil lave et enkelt design med et topbanner, en menukolonne
til venstre, en hovedkolonne i midten, en højrekolonne og et
bundbanner.

Top, hovedkolonne og bund skal tilpasse sig brugerens
skærmstørrelse, mens menukolonne og højrekolonne skal være fast
størrelse.

Jeg har forgæves ledt efter sites, der udelukkende anvender CSS,
men det lader til, at de fleste anvender tables sammen med CSS.
Det burde jo ikke være nødvendigt.
Hvem ka'?

Fra : Bjarne Ravn

Dato : 15-02-01 18:08

Bjarne Ravn wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Positionering i CSS er ved at drive mig til vanvid. Jeg vil
lave
> en side uden anvendelse af tables og udelukkende placere
> elementerne ved hjælpe af CSS.

Jeg har selv fundet ud af det, lige inden jeg blev helt
vanvittig!

Fra : Leonard

Dato : 15-02-01 18:17

Bjarne Ravn <Bjarne@scandy.com> skrev:

>Jeg har selv fundet ud af det, lige inden jeg blev helt
>vanvittig!

Så vis lige hvordan.
Har du testet det i version 4 browsere ?
Hvad sker der hvis du i den midterste til indholdet vil have et
billede med tekst ved siden af ?
- og hvordan gør du det ?
--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Allan Vebel

Dato : 16-02-01 01:01

Bjarne Ravn <Bjarne@scandy.com> skrev:
> Jeg vil lave et enkelt design med et topbanner, en menukolonne
> til venstre, en hovedkolonne i midten, en højrekolonne og et
> bundbanner.

Så skal du godt nok have det store css1-register frem, hvis det skal fungere
over det hele.

Giv lige et link til problemet, så vi kan se hvad der foregår.

> Hvem ka'?

Det kan jeg

Alt kan lade sig gøre med css - det fungerer bare ikke i alle browsere.
Meget fungerer dog i NN4, hvis man bærer sig rigtigt ad.

--
Allan Vebel
allan@vebel.dk

Fra : Bjarne

Dato : 18-02-01 16:29

> Så skal du godt nok have det store css1-register frem, hvis det skal fungere
> over det hele.
>
> Giv lige et link til problemet, så vi kan se hvad der foregår.
Her er linket - men designet er ikke færdigt endnu. Det er meningen, at jeg vil
bruge det som en skabelon. Der en baggrund, som jeg har udeladt. Derfor
begynder kolonnerne ca. 50 px fra toppen:
www.scandy.com/test/sider/3kol.htm
www.scandy.com/test/sider/styleold.css
www.scandy.com/test/sider/menuold.htm

Jeg glæder mig til at høre fra dig.