Groups.google og newsgate.dk DOS-prog
Fra : Carsten Nielsen

Dato : 25-07-02 20:13

Når jeg bruger Googles og newsgate.dk's adgang til nyhedsgrupper,
begynder min mappe med midlertidige filer til IE 5.5 at indeholde
MS-dos programmer.

Hvad er det ?

De er angivet at komme fra ovennævnte.

Nu jeg er i gang: Når jeg bruger hotmail.com prøver de at ændre mine
sikkerhedsindstillinger til at cookies across domain er tilladt.

Cookies across domain er naturligvis at et website kan læse/skrive et
andet websites cookies.

Hvad er problemet med det, og hvorfor gør hr. Gates det ?

Med venlig hilsen

Carsten Nielsen

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 26-07-02 01:11

Carsten Nielsen skrev:

> Når jeg bruger Googles og newsgate.dk's adgang til nyhedsgrupper,
> begynder min mappe med midlertidige filer til IE 5.5 at indeholde
> MS-dos programmer.

> Hvad er det ?

Aner det ikke, har aldrig hørt om det. Er du sikker på at det er pro-
grammer og ikke blot en filtype du har associeret med et dosprogram?

Når du læser nyhedsgrupper gennem f.eks. Google, skal indholdet gem-
mes et sted for at der kan vises noget i browseren, IE bruger Tempora-
ry Internet Files/midlertidige filer.

> [...]
> sikkerhedsindstillinger til at cookies across domain er tilladt.

> Cookies across domain er naturligvis at et website kan læse/skrive et

Problemet er at en webside som du stoler på, kan dele oplysninger om
dig med andre websider, hvis du tillader Cookies across domains.

Overvej at droppe hotmail.com og bruge gmx.net eller myrealbox.com i
stedet for.

> og hvorfor gør hr. Gates det ?

Jeg tvivler stærkt på at Bill Gates har noget med den daglige drift af
hotmail og andre MS-websider at gøre.

Hvis jeg ikke husker forkert, er det på grund af at Hotmail benytter
Passport.com når du logger på.

Ideen med Passport, for dig, at du kan logge på flere tjenester med dit
Passport brugernavn/kodeord, ideen for Passport er at de kan profilere
dig ud fra hvad du benytter dit Passport brugernavn/kodeord til.
--
Fix Outlook Express 5.*:

Fra : Lars

Dato : 26-07-02 11:55

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@myrealbox.com> wrote in

> [...]
> Passport brugernavn/kodeord, ideen for Passport er at de kan profilere
> dig ud fra hvad du benytter dit Passport brugernavn/kodeord til.
Hej !
Og jeg mener at kunne huske en artikel, der beskrev, hvordan MSN-domæner
kunne udveksle oplysninger via cookies. I mine ører var noget griseri,
som jeg ikke brøds mig om. Mener, at den har været omtalt her i gruppen
før, så prøv at kigge tilbage i gruppen (måske dette link:
http://alive.znep.com/~marcs/passport/ ?) mvh Lars