newbie i linux suse 8.0
Fra : Finn Lavlund

Dato : 25-07-02 16:50

har downloaded biblioteket 8.0 som nu ligger på mit d: drev på min win2k
computer. Min anden computer startes op på cd med image af boot.iso. Da jeg
vil installere via ftp har jeg oprettet en ftp på min win2k. Forbindelsen
mellem de to netkort er cross over twisted pair.

Min kommende linux maskine kommer med en fejlmeddelelse: DHCP configuration
failed.

Håber der er hjælp at hent i gruppen.

På forhånd tak
Finn

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 25-07-02 17:20

On Thu, 25 Jul 2002 17:49:57 +0200, Finn Lavlund wrote:

> [...]
> Forbindelsen mellem de to netkort er cross over twisted pair.
>
> Min kommende linux maskine kommer med en fejlmeddelelse: DHCP

Det er vel fordi du ikke har en DHCP server. Det vil være meget lettere
hvis du kender din kommende linux maskine og den win2k maskines IP
adresser og bruger dem i stedet for DHCP.

Martin
--
"Science is like sex: sometimes something useful comes out, but that is
not the reason we are doing it"

Fra : Finn Lavlund

Dato : 25-07-02 18:17

"Martin Ehmsen" <thames@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> hvis du kender din kommende linux maskine og den win2k maskines IP
> adresser og bruger dem i stedet for DHCP.

så kører det. det var fordi jeg ikke havde sat accept til passive mode.