Problem med Apache/Win32
Fra : Westlake

Dato : 15-02-01 15:47

Hejsa!

Jeg er ved at sætte en lille site sammen, og vil gerne beskytte nogle af
mine websider.

Jeg benytter Apache/Win32 serveren (version 1.3.7).

Jeg har oprettet en .htaccess fil i det bibliotek jeg ønsker at beskytte,
som indeholder følgende linier:
AuthUserFile /htdocs/test/.htpasswd

AuthGroupFile /dev/null

AuthName "Testområde"

AuthType Basic

<Limit GET POST>

require valid-user

</Limit>

I samme bibliotek (/htdocs/test), har jeg lagt en .htpasswd fil som er
genereret af bin/htpasswd.exe programmet.

Problemet er blot, at jeg bliver IKKE bedt om noget password når jeg prøver
at gå ind i mit beskyttede område. Hvad har jeg gjort forkert? Serveren
viser blot den index.html fil jeg har lagt i området, som om intet er hændt,
jeg mærker intet til den .htaccess som ligger derinde.

Mvh. Jimmy

Fra : Jakob Andersen

Dato : 15-02-01 18:44

"Westlake" <ocp@bigfoot.com> wrote
> Jeg benytter Apache/Win32 serveren (version 1.3.7).
> Jeg har oprettet en .htaccess fil i det bibliotek jeg ønsker at beskytte,
> som indeholder følgende linier:[Snip!]

Det har ikke noget med html at gøre spørg istedet i
news:dk.edb.internet.webdesign.serverside men et lille hint kunne måske være
at kigge på http://www.webcafe.dk som har nogle artikler om PW beskyttelse
med .htaccess

FUT: news:dk.edb.internet.webdesign.serverside

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på