PostgreSQL og phppgadmin?
Fra : Tonni Aagesen

Dato : 25-07-02 00:18

Hejsa NG,

Jeg har just installeret PostgreSQL og phppgadmin og har oprettet en bruger
m. adgangskode og tildelt en DB, men jeg kan ikke logge ind via phppgadmin.
Jeg har kigget i diverse manualer m.m. men har ikke rigtigt kunne finde et
brugbart svar.

Min pg_hba.conf ser sådan ud:

local all ident
sameuser
host all 127.0.0.1 255.0.0.0 ident sameuser
host all 10.0.0.2 255.0.0.0 trust

Min postgresql.conf har denne linje:

tcpip_socket = 1

Min pg_ident.conf er tom. Systemet er en Woody installation med 2.4.18
kerne.

Any ideas?

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Anders Melchiorsen

Dato : 26-07-02 01:04

"Tonni Aagesen" <use.my@signature.please> wrote on 25-Jul-02:

> Jeg har just installeret PostgreSQL og phppgadmin og har oprettet en
> bruger m. adgangskode og tildelt en DB, men jeg kan ikke logge ind
> via phppgadmin.

Har du fulgt vejledningen til phppgadmin? Der skal være en database
som alle har adgang til.

Anders.
--
Min adresse er gyldig i en uge.
Derefter skal (kun) delen '.dJJJ-YY' fjernes.

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 26-07-02 03:06

"Anders Melchiorsen" <postmaster@anders.d207-02.nospam.kalibalik.dk> skrev i
en meddelelse news:m265z3uzgu.fsf@dolle.kalibalik.dk...

> Har du fulgt vejledningen til phppgadmin? Der skal være en database
> som alle har adgang til.

Jep, det skulle gerne være template1... jeg har dog også en template0, som
ikke kan connectes til. Jeg tror, at det har noget at gøre med auth, da jeg
kan access'e fra pgadmin-II fra windows klienter jvf. setup i indledende
indlæg. Jeg kan bare ikke rigtig overskue, hvordan auth sættes korrekt op.
Giver det nogle hints?

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>