Programmer lukker selv
Fra : Nobore

Dato : 25-07-02 00:01

Hejsa

Jeg har i min relative nye og meget up-2-date pc et problem med Microsoft
programmerne Frontpage, Excel og Publisher. Hver gang jeg åbner et af de tre
programmer, så kommer det frem for kun at lukke ned helt umotiveret inden
for 2-3 sekunder. Det lukker bare af sig selv uden nogen forklaring ??

Jeg har office XP prof samt noget Office Præmium installeret. Ved ikke
hvorfor jeg har to forskellige. Men jeg fik i hvert fald XP med, da jeg
købte min pc hos Dell.

Hvis jeg åbner et af programmerne ved at finde det direkte via ikonet fra
CDén, så kan den godt holde programmet åbent. Men det kan da ikke være
meningen, at jeg skal have en skive i ?

Jan

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 25-07-02 13:25

Nobore <nobore@hotmail.com> wrote:
> [...]
> ikonet fra CDén, så kan den godt holde programmet åbent. Men det
> kan da ikke være meningen, at jeg skal have en skive i ?

Hej Jan

Jeg er ikke helt sikker på at dette er det rigtige svar, men det kan
måske være en afkommer af det "klassiske" problem med
kopisikring i Office 2000. Microsoft har nemlig installeret
kopisikring i deres service packs. Hvis din Office blev installeret
med en CD-nøgle, der starter med GC6J3, så vil den ikke fungere
efter at en Service Pack (SR1 / SR1a) er blevet installeret. Du skal
derfor installere Office med en nøgle som ikke starter med GC6J3
(den nye nøgle kan du få fra MS). Ellers kan du afinstallere office
og fjerne alle resterne (jeg tror at der findes en beskrivelse i
nedenstående artikel) og så installere Office på ny uden service
pack.

Du kan også se her:
OFF2000: Program Quits Immediately After Starting When
SR-1/SR-1a Update Is Applied
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q255/5/03.ASP

To receive this article by e-mail send a request to
mshelp@microsoft.com and put Q255503 in the subject line.
--
Mikkel Bundgaard
Student at IT University of Copenhagen