pine og <xhtml> mails
Fra : TDJ

Dato : 15-02-01 15:24

Jeg har en masse mails, tiden 96-2000 som er blevet hentet af
Eudora / Windows.

Pine kan læse disse mailfiler (.mbx), stort set uden problemer.
DOG dukker mails fra brugere af (især) M$ Outlook/Express
aldrig op, fordi de indeholder en speciel MIME-angivelse
og selve mailen er indesluttet af
<xhtml>
</xhtml>

Hvad gør man for at få pine til at læse den slags ? Jeg vil helst
bruge Pine som mail-arkiv-læser, pga. det simple interface.

At opdrage folk til ikke at sende mig HTML-mails er vist umuligt

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 15-02-01 17:20

Har du prøvet eud2mbox (http://www.jjminer.org/eud2mbox/)?

> Hvad gør man for at få pine til at læse den slags ? Jeg vil helst
> bruge Pine som mail-arkiv-læser, pga. det simple interface.

Jeg ved ikke om ovenstående hjælper, men jeg kunne forestille
mig det. Eudoras mailbox format ligner unix-mailbox-formattet
en hel del, men ikke 100% så vidt jeg lige ved.

> At opdrage folk til ikke at sende mig HTML-mails er vist umuligt

Jeg gør et hårdt forsøg ved simpelthen at afvise det på min
SMTP-server

--
Jacob
But I can't upgrade my kernel, I've got some mad uptime!

Fra : Carsten Svensgaard

Dato : 15-02-01 18:23

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:
[snip]

> Jeg gør et hårdt forsøg ved simpelthen at afvise det på min
> SMTP-server

Jeg prøver at opdrage med min signatur. Ikke fordi det hjælper meget,
men man er vel lidt naiv... -)

Carsten

--
/"\ | Carsten Svensgaard
\ / ASCII ribbon campaign | carsten@svensgaard.org

Fra : TDJ

Dato : 15-02-01 18:52

Carsten Svensgaard <carsten@svensgaard.org> wrote in
<87k86rq2r7.fsf@n1125aa.hco.kollegie.dk>:

Hej Carsten
(vi kender hinanden)..

>Jeg prøver at opdrage med min signatur. Ikke fordi det hjælper meget,
>men man er vel lidt naiv... -)

Dem som forstår hvad HTML-mails er, har det nok ikke slået til. Det
er det trælse paradoks. Alle "OE-brugere" ser kun mail som et
word-dokument (hvor der frit kan laves farver, skrifttyper, billeder...),
og aner ikke hvad man taler om, når man nævner det for dem.

(Til gengæld ser de ikke, hvis man lister sig til at slå det fra
i forbindelse med installation

- torben

Fra : TDJ

Dato : 16-02-01 15:39

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> wrote in <m38zn8szqr.fsf@paven.bunk.cc>:

>Har du prøvet eud2mbox (http://www.jjminer.org/eud2mbox/)?

Yep, og det hjælper ikke! Outlook Express-mails kan den simpelthen
ikke læse.

Det er MIME-Type multipart/mixed
eller noget i den stil.