jalusi
Fra : Jan & Connie Jensen

Dato : 24-07-02 20:10

Det er noget der er startet her inden for de sidste 2-3 måneder, og vi synes
at det er blevet værre inden for den sidst uge-14 dage.

Hver gang vi snakker med hende om det, lukker hun fuldstændigt af, hun gider
ikke at snakke om det.

hilsen
Connie og Jan

Fra : vagn torup

Dato : 24-07-02 20:08

"Jan & Connie Jensen" <cj-soft@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at det er blevet værre inden for den sidst uge-14 dage.
>
> Hver gang vi snakker med hende om det, lukker hun fuldstændigt af, hun

Jamen, så er jeg ret sikker på, at der ligger noget bag, om jeg så må sige.
Måske har lillesøster lige haft fødselsdag? Været med mormor i Bonbonland
alene? Måske skal den store i skole, og er midsundelig på den lille over, at
hun kan blive i børnehaven, eller måske skal den lille nu i børnehaveklasse
og den store er helst fri for at have hende rendende på sin skole?
Prøv at tænk lidt over, hvad der er sket i den periode og se om ikke I kan
finde en mulig forklaring der. Kan I det er det den situation, I skal tale
med den store om og når den forhåbentlig løser sig selv, skulle jalousien
også gerne blive meget mindre.
MVH Rikke

www.rikkebachmann.webbyen.dk

Fra : Tomas O.

Dato : 24-07-02 21:29

Jan & Connie Jensen skrev:

> [...]
> sidst uge-14 dage.
>
> Hver gang vi snakker med hende om det, lukker hun
> fuldstændigt af, hun gider ikke at snakke om det.

Det er tit en god ide at lave noget med børnene hver for sig. lad
dem vide hver især at de er specielle og lev helt uden
milimeterdemokrati med ungerne. Ikke noget med at skal den ene
have SKAL den anden også for børn er små mennesker med forskellige
behov.

En ide var at en af jer tager dne store med ud, på cafe, eller for
at shoppe eller noget helt andet, mens den anden bliver hjemme.

Lad være med at lave alting sammen alle 4.. hvis I da gør det.

Tomas
--
Kurser for voksne hos Ny Zone
http://www.forfattervaerkstedet.dk/