God ASP bog at begynde på ...
Fra : Anders Buch

Dato : 24-07-02 16:14

Hej i gruppen!

Jeg står for, at skulle bevæge mig ind i ASP's vidunderlige univers, for at
videreudvikle et allerede eksisterende ASP site.

Nogen her i gruppen, der har forslag til bogtitler man bare ikke MÅ gå uden
om, hvis man skal i gang?

Jeg kigger allerede lidt forelsket på "Asp Learning by Example" af R Mellor

http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/1887902686/qid=1027519726/sr=1-1/re
f=sr_1_2_1/202-0818879-6815834

Min programmerings erfaring er middel, og jeg har det bedst med at lære via
eksempler.

Nogen forslag?

- Anders

Fra : Claus O

Dato : 24-07-02 15:19

"Anders Buch" <dont@write.me> wrote

> Nogen her i gruppen, der har forslag til bogtitler man bare ikke MÅ gå uden
> om, hvis man skal i gang?

The one and only:
Beginning Active Server Pages 3.0 af www.wrox.com
eller evt. noget .net fra samme.
Claus

Fra : Jørn Andersen

Dato : 24-07-02 17:36

Enig!

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Anders Buch

Dato : 25-07-02 10:21

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> wrote in message

> The one and only:
> Beginning Active Server Pages 3.0 af www.wrox.com

Godt så!

Den er hermed bestilt - håber den lever op til de skyhøje forventninger jeg
nu har til den

Tak.

- Anders

Fra : FS

Dato : 25-07-02 12:30

> Nogen forslag?
>
> - Anders

Jeg er enig med de forslag der er kommet.
Men
Hvis du har ambitioner om at lave større løsninger vil jeg foreslå at du
starter med den nyeste teknologi: ASP.NET.
Også hedder bogen Beginning ASP.NET using VB.NET eller hvis du har
programeret i java eller C+ så tror jeg du skal vælge Beginning ASP.NET
using C#.

Hvis du ikke kender til Object Orienteret programmering (som jeg ikke
gjorde) så vil jeg stærkt anbefale en grundbog om dette. På biblioteket
fandt jeg følgende bog: Object Orienteret Begreber af Matt Weisfeld udgivet
på IDG. Den var for mig det der skulle til for at tiøren faldt.

Derudover købte jeg MS Visual Basic.net Deluxe Learning Edition som også
findes i C# og C++.
Her med følger en skrabet udgave af Visual Studio.Net som er et
programmerings interface. Men jeg vil dog understrege at det ikke er
nødvendigt.

Håber du kan bruge mine erfaringer.
VH
Finn