jalusi
Fra : Jan & Connie Jensen

Dato : 24-07-02 14:13

hej

vores datter på 7 år er meget jaluo på sin lillesøster på 5 år. Hun er efter
hende med de mærkeligste ting. Hun slår, napper og bider hende lige så snart
hun kan komme til det, altid når mor ikke ser det. Nu skal det lige siges at
de to piger deler det store børneværelse i vores lejlighed og vores søn på 3
år har det mindste.
Er der nogen der kan give nogle forslag til hvordan man undgår det alt for
meget. Vi har prøvet at snakke med den store om det men det er ligesom m hun
ikke rigtig gider at hører efter for 2 minutter efter er den gal igen.

Skulle man evt. skille de to af, og så lade den store få sit eget værelse,
og lade de to små dele værelse.

Hilsen
Connie og jan
forældre til
sasja, maj og theis

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 24-07-02 14:32

Jan & Connie Jensen <cj-soft@privat.dk> wrote:
> [...]
> efter er den gal igen.
>
> Skulle man evt. skille de to af, og så lade den store få sit eget
> værelse, og lade de to små dele værelse.

jeg tror det kunne være en god ide at bytte om på det så de to små deler
værelse.....
så flytte storesøster ind på lillebrors værelse og omvendt....
generelt oplever jeg at en dreng og en pige har nemmere ved at dele værelse
end to piger.... ( kvinde er kvinde værst og sådan*G*)

jeg tror også at det måske et eller andet sted har noget at gøre med at den
store er ved at være for stor til de ting den lille gider..... hun går vel
også i skole, og så bliver piger indimellem også lidt mere "bitchede"*G*
eller hun har måske bare brug for lidt mere "space" end hendes
lillesøster.......

vores to deler værelse (dreng 8 år og pige 5 år) og det funger somregel fint
( men det er også kun hveranden weekend og i ferierne)
de er begge vant til at have eneværelse når de er hvert sit sted.......

--
knus sabina
Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : Uffe Holst

Dato : 24-07-02 15:03

In an article of 24 Jul 2002 Jan & Connie Jensen wrote:

> Skulle man evt. skille de to af, og så lade den store få sit eget værelse,
> og lade de to små dele værelse.

Om det vil løse problemet, er jo ikke til at vide, men om ikke andet vil
det give noget forandring, og så må man tage der derfra.

Afhængig af størrelsen af det store værelse, så kunne man alternativt
lave en form for rumadskillelse/opdeling, så de får hver deres del af
værelset, der er deres.

--
Uffe Holst

Fra : vagn torup

Dato : 24-07-02 18:28

"Jan & Connie Jensen" <cj-soft@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> de to piger deler det store børneværelse i vores lejlighed og vores søn på

Hej Connie og Jan
Er det noget, der har stået på altid, eller er det noget, der er opstået
fornylig?
Hvis det sidste er tilfældet, kunne man måske forestille sig, at problemet
med den store er noget helt andet, men at hun lader sine frustrationer over,
hvad den nu end er, gå ud over lillesøster.
MVH Rikke

www.rikkebachmann.webbyen.dk

Fra : Inger Marie Jakobsen

Dato : 25-07-02 21:23

"Jan & Connie Jensen" <cj-soft@privat.dk> wrote in

> [...]
> den gal igen.
>
> Skulle man evt. skille de to af, og så lade den store få sit eget
> værelse, og lade de to små dele værelse.

Har I prøvet at spørge hende? Jeg mener, uden at forklare hende at det er
forkert det hun gør og den slags. Det er ikke sikkert hun ved hvorfor, men
jeg vil da tro at i samme øjeblik hun fornemmer at I snakker med hende for
at få hende til at stoppe, så lukker hun ørerne for jeres formaninger.

Jeg er selv storesøster til en 4 år yngre lillesøster og jeg ved hvor møj-
irriterende de kan være (det er heldigvis gået over nu, hvor vi er blevet
voksne og flyttet hvert til sit. Og så kan det jo også være at det er
noget helt andet hun er frustreret over... går det godt i skolen? Føler hun
sig tilsidesat? Har hun venindeproblemer?

--ingermarie