Install over paralelport
Fra : [TR]Fido_linux

Dato : 23-07-02 19:37

Hej
Jeg har min gamle bærbare, som jeg vil have linux på
Men hvorn får jeg den overført ?
Den har kun seriel og paralelporte
det er en 486 m 8 mb ram

Fra : Jesper FA

Dato : 24-07-02 01:29

[TR]Fido_linux wrote:

> Jeg har min gamle bærbare, som jeg vil have linux på
> Men hvorn får jeg den overført ?
> Den har kun seriel og paralelporte
> det er en 486 m 8 mb ram

Med et serielt kryds kabel/0 modem kabel skulle det ikke være så svært at
flytte det over.
Alternativt, hvis du vil installere en disto der kan installeres over nettet
og understøtter PPP/SLIP, kan du overføre et lille bootimage/boote på en
diskette og så lave en PPP eller SLIP forbindelse til en anden computer der
har internet forbindelse og så hente resten den vej.

--
Jesper
2:20am up 2 days, 11:58, 3 users, load average: 1.12, 1.14, 1.06

Fra : frank damgaard

Dato : 24-07-02 10:18

[TR]Fido_linux <fido_linux@hotmail.com> wrote:
> Hej
> Jeg har min gamle bærbare, som jeg vil have linux på
> Men hvorn får jeg den overført ?
> Den har kun seriel og paralelporte
> det er en 486 m 8 mb ram

PLIP eller SLIP.

Men med så lidt RAM bør du først definere de opgaver
du vil (og som hardwaren tillader) at du kan udføre,
og finde en passende lille floppydistribution til opgaven
(kan være svært)
Evt. Debian, men læs vejledning på debian.org for
små maskiner med lidt RAM og uden netkort.

--
Frank Damgaard |