/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
DK-Hostmaster web
Fra : Kim Jensen


Dato : 23-07-02 17:39

Jeg har lige kigget på DK-Hostmasters nye webdesign (godt de bruger tid
på dét, når der nu er så mange klager fra kunderne på andre punkter...
sigh...)

Mon det er meningen, at denne formulering på forsiden skal kunne forstås
af almindelige dødelige mennesker, eller mon man skal have en udvidet
grammatisk intuition for at kapere den?

"En registrator er en person eller en virksomhed, godkendt af DK
Hostmaster, til at hjælpe registranten med at forberede nameservere,
opbevare og indsende registreringsanmeldelse under domænenavn
registreringsproces."

Det må da vist være en sag for FIDUSO?


--
Med venlig hilsen
Kim Jensen
______________________________________________
R2DVD.com - find de billigste DVD'er i Danmark




 
 
Thomas Jensen - pil.~ (23-07-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen - pil.~


Dato : 23-07-02 17:43

On Tue, 23 Jul 2002 18:39:11 +0200, "Kim Jensen" <kim@litewerx.dk>
wrote:


>"En registrator er en person eller en virksomhed, godkendt af DK
>Hostmaster, til at hjælpe registranten med at forberede nameservere,
>opbevare og indsende registreringsanmeldelse under domænenavn
>registreringsproces."

jeg kan iøvrigt afsløre at en registrator ikke er kunde hos
dk-hostmaster.


--
vh
Thomas Jensen, pil.dk
Bliv partner: http://pil.dk/partner/

Henrik Larsson (23-07-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Larsson


Dato : 23-07-02 17:51

> jeg kan iøvrigt afsløre at en registrator ikke er kunde hos
> dk-hostmaster.

Hmmm, det er jeg nu uenig i:

http://www.dk-hostmaster.dk:8080/dkhostcms/bs?pageid=97&action=cmsview:
-- cut
1.4.J: Registrator: Den virksomhed eller person, der er godkendt af DK
Hostmaster til at kunne registrere andenordens domænenavne under .dk-domænet
for sig selv eller andre.
-- cut

Dvs. registratoren kan registrere og videresælge registreringen af .dk
domæner. Er man så ikke kunde?

Mvh Henrik



Thomas Jensen - pil.~ (23-07-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen - pil.~


Dato : 23-07-02 18:42

On Tue, 23 Jul 2002 18:51:21 +0200, "Henrik Larsson"
<henrik_l@mailme.dk> wrote:

>> jeg kan iøvrigt afsløre at en registrator ikke er kunde hos
>> dk-hostmaster.
>
>Hmmm, det er jeg nu uenig i:
>
>http://www.dk-hostmaster.dk:8080/dkhostcms/bs?pageid=97&action=cmsview:
>-- cut
>1.4.J: Registrator: Den virksomhed eller person, der er godkendt af DK
>Hostmaster til at kunne registrere andenordens domænenavne under .dk-domænet
>for sig selv eller andre.
>-- cut
>
>Dvs. registratoren kan registrere og videresælge registreringen af .dk
>domæner. Er man så ikke kunde?

Ikke jvf. den dialog jeg har haft m. dk-hostmaster (per kølle), hvor
jeg brokkede mig over lidt ringe service overfor deres registratorer.

"Jeg tror, at du - som så mange andre udbydere/registratorer - totalt
har misforstået hvem, der er DK Hostmaster A/S' kunder. For at sige
det lige ud er vore kunder lig med registranterne."

Imho lidt trist at man så ikke kan købe deres produkt andre steder,
når det er holdningen.
--
vh
Thomas Jensen, pil.dk
Bliv partner: http://pil.dk/partner/

Jesper Dybdal (23-07-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Dybdal


Dato : 23-07-02 19:55

Thomas Jensen - pil.dk <tj@dev.null> wrote:

>Ikke jvf. den dialog jeg har haft m. dk-hostmaster (per kølle), hvor
>jeg brokkede mig over lidt ringe service overfor deres registratorer.
>
>"Jeg tror, at du - som så mange andre udbydere/registratorer - totalt
>har misforstået hvem, der er DK Hostmaster A/S' kunder. For at sige
>det lige ud er vore kunder lig med registranterne."
>
>Imho lidt trist at man så ikke kan købe deres produkt andre steder,
>når det er holdningen.

Og den "service" de yder til kunderne, er så at nægte at sælge produktet
direkte, men i stedet kræve at kunderne køber varen via en registrator.

Men for nu at være lidt positiv, så kan man faktisk nu langt om længe slå
op på deres websider og se om en navneserver er godkendt. Det er et
fremskridt.
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Thomas Jensen - pil.~ (23-07-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen - pil.~


Dato : 23-07-02 22:34

On Tue, 23 Jul 2002 20:55:19 +0200, Jesper Dybdal
<jdunet@u8.dybdal.dk> wrote:


>>"Jeg tror, at du - som så mange andre udbydere/registratorer - totalt
>>har misforstået hvem, der er DK Hostmaster A/S' kunder. For at sige
>>det lige ud er vore kunder lig med registranterne."
>>
>>Imho lidt trist at man så ikke kan købe deres produkt andre steder,
>>når det er holdningen.
>
>Og den "service" de yder til kunderne, er så at nægte at sælge produktet
>direkte, men i stedet kræve at kunderne køber varen via en registrator.

Som de så i mine øjne ikke behandler som man bør behandle
"samarbejdspartnere" hvis man ønsker et blivende forhold.

Et monopol har mange fordele i effektivitetens navn... men det har
desværre også nogle negative følgesymptomer når vi snakker attituder
og holdninger.

>Men for nu at være lidt positiv, så kan man faktisk nu langt om længe slå
>op på deres websider og se om en navneserver er godkendt. Det er et
>fremskridt.

yep... umiddelbart ser deres ny web ud til at være et fremskridt. Min
kritik af dem er heller ikke ensidig. Jeg har blot forsøgt at komme i
dialog m. hvad der i mine øjne kunne opfattes som konstruktiv kritik.

Det sidste tror jeg ikke "modparten" delte min holdning omkring :)

--
vh
Thomas Jensen, pil.dk
Bliv partner: http://pil.dk/partner/

Jesper Dybdal (23-07-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Dybdal


Dato : 23-07-02 22:53

Thomas Jensen - pil.dk <tj@dev.null> wrote:

[om DK Hostmaster og registratorer:]

>Som de så i mine øjne ikke behandler som man bør behandle
>"samarbejdspartnere" hvis man ønsker et blivende forhold.
>
>Et monopol har mange fordele i effektivitetens navn... men det har
>desværre også nogle negative følgesymptomer når vi snakker attituder
>og holdninger.

Jeg synes det er interessant at du ikke synes de giver ordentlig service
til registratorer. (Om du har ret i det er jeg ikke i stand til at
vurdere, men typisk er dine meninger jo ret fornuftige.)

Jeg har nemlig egentlig altid troet at grunden til at jeg fandt reglerne
irriterende, er at de er møntet primært på professionelle registratorer
som dig og ikke på folk som mig (som driver navneservere dels som
repræsentant for et par firmaer og dels som privatperson, men som ikke
sælger den slags ydelser).
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Thomas Jensen - pil.~ (24-07-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen - pil.~


Dato : 24-07-02 07:06

On Tue, 23 Jul 2002 23:52:38 +0200, Jesper Dybdal
<jdunet@u8.dybdal.dk> wrote:

>[om DK Hostmaster og registratorer:]
>
>>Som de så i mine øjne ikke behandler som man bør behandle
>>"samarbejdspartnere" hvis man ønsker et blivende forhold.
>>
>>Et monopol har mange fordele i effektivitetens navn... men det har
>>desværre også nogle negative følgesymptomer når vi snakker attituder
>>og holdninger.
>
>Jeg synes det er interessant at du ikke synes de giver ordentlig service
>til registratorer.

hermed følger en så oversigt i overskriftsform over de ting jeg gennem
tiden har været i dialog m. dem omkring.

1) den gamle sang om den disablede whois - at man så modtager et svar
ala "Så vidt jeg ved, er der absolut intet i vejen med vores "Whois"."
får mig kun til at sige "argh, la' være"

2) den gamle sang hvorfor man ikke kan registrere ny domæner vha.
allerede eksisterende handle

3) request for mere webbaseret administration... det dog lader til at
de er i gang m. et projekt omkring dette. dk-hostmasters hjemmeside
ligner i al fald fra tid til anden en byggeplads .)

4) fra tid til anden lidt for hovne/nedladende automatiserede svar fra
deres support... det kan skyldes to ting: a) travlhed/stress hos den
enkelte medarbejder b) en grundholdning til kunderne (os udbydere) som
bunder i den manglende konkurrence. - dette punkt mundede så ud i en
opklaring af at vi slet ikke er kunder. Jeg kan derfor kun udlede at
det er ok m. den fremviste holdning til samarbejdspartnere. Hvis vi
fremviste den attitude overfor vores samarbejdspartnere ville de nok
"handle" et andet sted er min påstand.

5) rod i deres administration/bogholderi... vi modtager jævnligt
rykkere for fakturaer som vi _aldrig_ har modtaget (vi er iøvrigt
tilmeldt pbs hvorfor regninger betales pr. automatik). Vi kan rent
historisk påvise en fejlprocent på 100% i deres forsk. rykkere. Det
tager unødig tid og ressourcer hos os at de sender den slags breve ud.
Til dato har vi aldrig modtaget så meget som eet stk. "vi beklager der
er desværre sket en fejl". Evt. manglende registrering af betalinger
fra "kunder" tilmeldt pbs må forblive et forhold mlm. dk-hostmaster og
pbs.

6) i forb. m. deres online-bestilling af domæne på venteliste, er der
på intet tidspunkt i processen noget man kan udprinte som et brugbart
bilag. Jeg tør ikke sige om der efterflg. kommer en faktura - dertil
er vi ikke nået endnu.. Vi står i al fald til spanking hos vores
revisor hvis der er udgifter hvortil der ikke hører bilag.

7) I forb. m. den igangværende suspendering er det så smart først at
notificere den zoneansvarlige (typisk udbydere) eet døgn efter at
zonen ikke længere virker. M. den valgte strategi påførte
dk-hostmaster m. et par tastetryk de forsk. udbydere en endog _meget_
stor support-byrde.

Den typiske kunde opfatter ikke nødvendigvis at de har et
kundetilhørsforhold til dk-hostmaster, men ringer derimod straks til
deres udbyder når deres mail/web ikke længere virker. Og når så
udbydere ikke har fået nogen information om hvad der er sket m. det
pågældende domæne, sidder udbyderen vupti i en situation hvor der
næsten kun kan leveres dårlig service. Og det vel at mærke helt
uforskyldt. Vi har relativt få zoner og kan/kunne overskue opgaven,
men jeg kunne forestille mig at de stores supportafdelinger har ligget
på ryggen.

Jeg er naturligvis _helt_ enig i at det er på tide at det blev ryddet
op i .dk-domæner, men den valgte strategi var nok ikke den jeg
personligt ville have valgt. I stedet for at sende support-opgaver i
retning af udbyderne kunne information og evt. inddragelse i at få
opdateret alle de outdatede whois-informationer (imho) have været at
foretrække.

8) I forb. m. 7) var den eneste information (et døgn forsinket dog)
udbyderne fik at de skulle nedtage de suspenderede zoner. Det har vi
naturligvis gjort. Dog undrer det os så i rimelig grad at
dk-hostmaster ikke skriver tilbage at zonen skal genoprettes når
fakturaen så her efterflg. er blevet betalt. Ligeså "hurtigt" som
dk-hostmaster beder udbydere om at slette zoner, lige så hurtigt skal
de bede om at få dem oprettet. Til dato har vi endnu ikke modtaget een
eneste notifikation fra dk-hostmaster. Og så bliver kunden blot endnu
en gang forvirret og ringer til sin ikke-informerede udbyder og
brokker sig.

Igen et eksempel på at dk-hostmaster overfører helt unødige
support-opgaver til udbyderne... opgaver som udbyderne vel at mærke
ikke har noget sted at fakturere hen. Er det sådan man behandler sine
samarbejdspartnere(når vi nu ikke er kunder)?

Jeg kan ikke så tidligt på dagen huske om listen er udtømmende, men
indlægget er allerede blevet alt for langt .)

--
vh
Thomas Jensen, pil.dk
Bliv partner: http://pil.dk/partner/

Jesper Dybdal (24-07-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Dybdal


Dato : 24-07-02 20:35

Thomas Jensen - pil.dk <tj@dev.null> wrote:

>hermed følger en så oversigt i overskriftsform over de ting jeg gennem
>tiden har været i dialog m. dem omkring.

>2) den gamle sang hvorfor man ikke kan registrere ny domæner vha.
>allerede eksisterende handle

Ja, det er irriterende - og besværligt for alle parter, utvivlsomt inkl
DKH, når det resulterer i multiple handles som der skal ryddes op i.

>5) rod i deres administration/bogholderi... vi modtager jævnligt
>rykkere for fakturaer som vi _aldrig_ har modtaget (vi er iøvrigt
>tilmeldt pbs hvorfor regninger betales pr. automatik). Vi kan rent
>historisk påvise en fejlprocent på 100% i deres forsk. rykkere. Det
>tager unødig tid og ressourcer hos os at de sender den slags breve ud.

Og det tager også resurser fra dem, så man skulle tro de var motiverede
til at gøre noget ved det.

Jeg kan stadig ikke forstå at man ikke kan få lov til at betale for flere
år ad gangen. Så ville de (og I og registranterne) skulle håndtere færre
og større fakturaer, og ville kunne ofre mere tid pr. stk. på at gøre det
ordentligt. Jeg ville fx meget hellere betale for 10 år, og så i lang tid
slippe for at bekymre mig om hvorvidt en faktura er gået tabt. Så skulle
"whois" naturligvis kunne fortælle hvor længe domænet er betalt til -
ganske som Network Solutions gør.

>Til dato har vi aldrig modtaget så meget som eet stk. "vi beklager der
>er desværre sket en fejl".

Jeg har også erfaret at de ikke altid er ret gode til at sige undskyld.

>7) I forb. m. den igangværende suspendering er det så smart først at
>notificere den zoneansvarlige (typisk udbydere) eet døgn efter at
>zonen ikke længere virker. M. den valgte strategi påførte
>dk-hostmaster m. et par tastetryk de forsk. udbydere en endog _meget_
>stor support-byrde.

Faktisk kan jeg ikke forstå hvorfor de ikke sender en advarsel/rykker på
forhånd til _alle_ de e-adresser de har i forbindelse med domænet, inkl.
zone-c. Hvis zone-c er samme firma som har domænet, så vil det redde
domænet fra at blive suspenderet; hvis zone-c er en udbyder kunne det da
godt tænkes han hellere ville hjælpe sin kunde til at få betalt i tide end
skulle have det bøvl bagefter du snakker om her.

>8) I forb. m. 7) var den eneste information (et døgn forsinket dog)
>udbyderne fik at de skulle nedtage de suspenderede zoner. Det har vi
>naturligvis gjort. Dog undrer det os så i rimelig grad at
>dk-hostmaster ikke skriver tilbage at zonen skal genoprettes når
>fakturaen så her efterflg. er blevet betalt.

Det kan da ikke kaldes andet end en regulær slem fejl. Jeg ved egentlig
ikke hvorfor de overhovedet beder om at få zonen nedlagt før domænet er
helt nedlagt (i modsætning til suspenderet).

Sidste år suspenderede de min arbejdsplads' domæne, fordi _den forrige_
ejer ikke havde betalt. (At den forrige ejer var vores moderselskab i
Irland som sikkert havde forlagt en faktura fra Danmark, kommer jo ikke
DKH ved - der var udført en overdragelse flere uger før de suspenderede
domænet, og de havde slet intet varsel givet til den nye admin-c (mig).)

Jeg foreslog dengang et antal forbedringer - den eneste jeg kan se de har
gennemført, er at de nu bruger en mindre TTL end 1 døgn på de suspenderede
domæners NS-poster. Nu er den 2 timer - jeg kan stadig ikke forstå
hvorfor den er større end fx 1 minut, men 2 timer er dog ikke slemt.

Din redegørelse gør mig kun endnu mere overbevist om at det er vanvittigt
at de laver disse suspensionsrunder i ferieperioden hvor alle har mindre
bemanding. Hvis jeg havde været på ferie da de lukkede vores domæne
sidste sommer, kunne det sagtens have taget dagevis før mine kolleger
fandt ud af hvorfor de ikke fik e-post.

Men jeg er dog stadig tilhænger af monopolet: det skulle bare helst
fungere lidt bedre.
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Thomas Jensen - pil.~ (24-07-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen - pil.~


Dato : 24-07-02 21:02

On Wed, 24 Jul 2002 21:34:40 +0200, Jesper Dybdal
<jdunet@u8.dybdal.dk> wrote:

>Men jeg er dog stadig tilhænger af monopolet: det skulle bare helst
>fungere lidt bedre.

Det er jeg jo i bund og grund nok også ... og jeg kunne også fint leve
m. hovedparten af de ting jeg redegjorde for, hvis ikke det var fordi
at jeg føler at enhver dialog m. dem er som at tale m. en krydsning
mlm. en mur og en glat ål.

Det er ikke noget som holder mig søvnløs om natten dog... men tegn i
sol og måne på at der rent faktisk bliver lyttet til (konstruktiv)
krititik fra "samarbejdspartnere" kunne være en rar ting.

--
vh
Thomas Jensen, pil.dk
Bliv partner: http://pil.dk/partner/

Peter Brodersen (24-07-2002)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 24-07-02 21:20

On Wed, 24 Jul 2002 08:06:08 +0200, Thomas Jensen - pil.dk
<tj@dev.null> wrote:

>>>Et monopol har mange fordele i effektivitetens navn... men det har
>>>desværre også nogle negative følgesymptomer når vi snakker attituder
>>>og holdninger.

[..]

>5) rod i deres administration/bogholderi... vi modtager jævnligt
>rykkere for fakturaer som vi _aldrig_ har modtaget (vi er iøvrigt
>tilmeldt pbs hvorfor regninger betales pr. automatik). [..]

Det er vist ikke noget, du skal forvente forholder sig anderledes ved
fri konkurrence. Det fortæller udbydermarkedet alt for godt.

Selv ville jeg nok blot efterlyse et organ, der i højere grad kan
regulere og administrere DK-Hostmaster til at varetage en service,
fremfor blot at køre det som et firma med alt for mange
egeninteresser.
--
- Peter Brodersen

Thomas Jensen - pil.~ (25-07-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen - pil.~


Dato : 25-07-02 06:39

On Wed, 24 Jul 2002 22:19:30 +0200, Peter Brodersen <usenet@ter.dk>
wrote:

>>>>Et monopol har mange fordele i effektivitetens navn... men det har
>>>>desværre også nogle negative følgesymptomer når vi snakker attituder
>>>>og holdninger.
>
>[..]
>
>>5) rod i deres administration/bogholderi... vi modtager jævnligt
>>rykkere for fakturaer som vi _aldrig_ har modtaget (vi er iøvrigt
>>tilmeldt pbs hvorfor regninger betales pr. automatik). [..]
>
>Det er vist ikke noget, du skal forvente forholder sig anderledes ved
>fri konkurrence. Det fortæller udbydermarkedet alt for godt.

yep... jeg glemte måske at understrege min _egentlige_ pointe :)

Det er helt ok og menneskeligt at begå fejl. Blot man "er stor nok"
til at erkende det og måske endda supplere m. en
undskyldning/forklaring efterflg.

>Selv ville jeg nok blot efterlyse et organ, der i højere grad kan
>regulere og administrere DK-Hostmaster til at varetage en service,
>fremfor blot at køre det som et firma med alt for mange
>egeninteresser.

hvilke egeninteresser tænker du her på?

--
vh
Thomas Jensen, pil.dk
Bliv partner: http://pil.dk/partner/

Peter Brodersen (25-07-2002)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 25-07-02 07:00

On Thu, 25 Jul 2002 07:38:31 +0200, Thomas Jensen - pil.dk
<tj@dev.null> wrote:

>Det er helt ok og menneskeligt at begå fejl. Blot man "er stor nok"
>til at erkende det og måske endda supplere m. en
>undskyldning/forklaring efterflg.

Det glæder vi os så at se de øvrige udbydere gøre hensigtsmæssigt :)

>>Selv ville jeg nok blot efterlyse et organ, der i højere grad kan
>>regulere og administrere DK-Hostmaster til at varetage en service,
>>fremfor blot at køre det som et firma med alt for mange
>>egeninteresser.
>hvilke egeninteresser tænker du her på?

Lidt af det, du selv er inde på. Man kunne i yderste konsekvens
frygte, at DK-Hostmaster var Onde(tm), og fx ikke ville indrømme fejl,
idet det kunne skade firmaets omdømme. Eller at fakturering blev
hastet igennem og håndteret klodset, fordi auktionærerne gerne snart
ville se nogle penge i kassen.

--
- Peter Brodersen

Thomas Jensen - pil.~ (25-07-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen - pil.~


Dato : 25-07-02 07:52

On Thu, 25 Jul 2002 07:59:33 +0200, Peter Brodersen <usenet@ter.dk>
wrote:

>>Det er helt ok og menneskeligt at begå fejl. Blot man "er stor nok"
>>til at erkende det og måske endda supplere m. en
>>undskyldning/forklaring efterflg.
>
>Det glæder vi os så at se de øvrige udbydere gøre hensigtsmæssigt :)

personligt har jeg da fået en mail fra een af de større udbydere m.
undskyld (m. versaler) og flere på hinanden følgende udråbstegn i
subj. :)

>Lidt af det, du selv er inde på. Man kunne i yderste konsekvens
>frygte, at DK-Hostmaster var Onde(tm), og fx ikke ville indrømme fejl,
>idet det kunne skade firmaets omdømme. Eller at fakturering blev
>hastet igennem og håndteret klodset, fordi auktionærerne gerne snart
>ville se nogle penge i kassen.

jeg føler mig overbevist om at man ikke skal finde årsagen til mine
kritikpunkter v. "profitmaksimering". Det er vist grundlæggende slet
ikke dk-hostmasters formål .)

--
vh
Thomas Jensen, pil.dk
Bliv partner: http://pil.dk/partner/

Claus O (25-07-2002)
Kommentar
Fra : Claus O


Dato : 25-07-02 09:12

"Thomas Jensen - pil.dk" <tj@dev.null> wrote

> kritikpunkter v. "profitmaksimering". Det er vist grundlæggende slet
> ikke dk-hostmasters formål .)

Nogen der har set hosternes sidste regnskab med minusset på de 4.5 mil.?
(som skulle retfærdiggøre de 20 kr.ekstra). Er indtægterne ikke samtidig
steget fra foregående år og hvilke udgifter er steget så meget?
Claus



Thomas Jensen - pil.~ (25-07-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen - pil.~


Dato : 25-07-02 09:28

On Thu, 25 Jul 2002 10:11:58 +0200, "Claus O"
<ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> wrote:

>"Thomas Jensen - pil.dk" <tj@dev.null> wrote
>
>> kritikpunkter v. "profitmaksimering". Det er vist grundlæggende slet
>> ikke dk-hostmasters formål .)
>
>Nogen der har set hosternes sidste regnskab med minusset på de 4.5 mil.?

http://www.difo.dk/diforegn.html

>(som skulle retfærdiggøre de 20 kr.ekstra). Er indtægterne ikke samtidig
>steget fra foregående år og hvilke udgifter er steget så meget?

keine anung... man skulle men at ting kunne effektiviteres i større
grad i al fald.

--
vh
Thomas Jensen, pil.dk
Bliv partner: http://pil.dk/partner/

Claus O (25-07-2002)
Kommentar
Fra : Claus O


Dato : 25-07-02 11:03


"Thomas Jensen - pil.dk" <tj@dev.null> wrote

> >Nogen der har set hosternes sidste regnskab med minusset på de 4.5 mil.?
>
> http://www.difo.dk/diforegn.html

Nu var "hosterne" altså ment som Aktieselskabet DK Hostmaster,
hvilket jeg troede specielt du vidste og ikke DIFO (som jo ikke har underskud).
Claus



Claus O (25-07-2002)
Kommentar
Fra : Claus O


Dato : 25-07-02 11:09

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> wrote

og ikke DIFO (som jo ikke har underskud).

Hov, glemte:

Indtil Basse ser kasse



Thomas Jensen - pil.~ (25-07-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen - pil.~


Dato : 25-07-02 11:24

On Thu, 25 Jul 2002 12:02:52 +0200, "Claus O"
<ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> wrote:


>> >Nogen der har set hosternes sidste regnskab med minusset på de 4.5 mil.?
>>
>> http://www.difo.dk/diforegn.html
>
>Nu var "hosterne" altså ment som Aktieselskabet DK Hostmaster,
>hvilket jeg troede specielt du vidste og ikke DIFO (som jo ikke har underskud).

oki... jeg misforstod dit indlæg

--
vh
Thomas Jensen, pil.dk
Bliv partner: http://pil.dk/partner/

Mads Lie Jensen (26-07-2002)
Kommentar
Fra : Mads Lie Jensen


Dato : 26-07-02 21:11

On Wed, 24 Jul 2002 08:06:08 +0200, Thomas Jensen - pil.dk <tj@dev.null>
wrote:

>6) i forb. m. deres online-bestilling af domæne på venteliste, er der
>på intet tidspunkt i processen noget man kan udprinte som et brugbart
>bilag. Jeg tør ikke sige om der efterflg. kommer en faktura - dertil

Det gør der ikke. Jeg har i hvert fald her 14 dage efter at have sat mig
på ventelisten ikke fået nogen faktura.

--
Mads Lie Jensen - mads@gartneriet.dk - ICQ #25478403
http://www.gartneriet.dk

Directory Opus - nu også til windows - http://www.gpsoft.com.au

Henrik Larsson (23-07-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Larsson


Dato : 23-07-02 21:55

> Ikke jvf. den dialog jeg har haft m. dk-hostmaster (per kølle), hvor
> jeg brokkede mig over lidt ringe service overfor deres registratorer.

Må jeg have lov at spørge hvad du brokkede dig over?

Mvh Henrik



Thomas Jensen - pil.~ (23-07-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen - pil.~


Dato : 23-07-02 22:30

On Tue, 23 Jul 2002 22:55:13 +0200, "Henrik Larsson"
<henrik_l@mailme.dk> wrote:

>> Ikke jvf. den dialog jeg har haft m. dk-hostmaster (per kølle), hvor
>> jeg brokkede mig over lidt ringe service overfor deres registratorer.
>
>Må jeg have lov at spørge hvad du brokkede dig over?

hmmm... du ved godt du trykker på en knap nu ikke sandt?

det korte svar er: mange ting :)

den oprindelige indgang var egentlig slet ikke dk-hostmaster, men en
forespørgsel hos difo om det rent juridisk var muligt at etablere et
alternativ til dk-hostmaster som registrar af .dk domæner.

det længere svar: må vente til et andet tidspunkt på døgnet end anden
dag...

--
vh
Thomas Jensen, pil.dk
Bliv partner: http://pil.dk/partner/

Henrik Larsson (23-07-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Larsson


Dato : 23-07-02 23:01

> hmmm... du ved godt du trykker på en knap nu ikke sandt?

Jo.

> det korte svar er: mange ting :)

Nogle stopper her

> det længere svar: må vente til et andet tidspunkt på døgnet end anden
> dag...

Og kan sagtens vente

Mvh Henrik



Peter B. Juul (23-07-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 23-07-02 23:49

Thomas Jensen - pil.dk <tj@dev.null> writes:

> den oprindelige indgang var egentlig slet ikke dk-hostmaster, men en
> forespørgsel hos difo om det rent juridisk var muligt at etablere et
> alternativ til dk-hostmaster som registrar af .dk domæner.

Situationen er vel, at der et eller andet sted er nødt til at være en
organisation, hvis opgave er at samle en .dk-zonefil. Det _kan_ kun
gøres et sted.

Personligt har jeg ikke haft problemer med servicen hos DK-Hostmaster,
og Uni-C's DNS-mand - Torben - virker også ganske tilfreds.

--
Peter B. Juul, o.-.o When you are a Bear of Very Little Brain, and you Think
The RockBear. ((^)) of Things, you sometimes find that a Thing which seemed
I speak only 0}._.{0 very Thingish inside you is quite different when it gets
for myself. O/ \O out into the open and has other people looking at it.

Thomas Jensen - pil.~ (24-07-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen - pil.~


Dato : 24-07-02 06:35

On 24 Jul 2002 00:49:27 +0200, pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B.
Juul) wrote:

>Thomas Jensen - pil.dk <tj@dev.null> writes:
>
>> den oprindelige indgang var egentlig slet ikke dk-hostmaster, men en
>> forespørgsel hos difo om det rent juridisk var muligt at etablere et
>> alternativ til dk-hostmaster som registrar af .dk domæner.
>
>Situationen er vel, at der et eller andet sted er nødt til at være en
>organisation, hvis opgave er at samle en .dk-zonefil. Det _kan_ kun
>gøres et sted.

det fungerer da fint[1] m. flere registrars på .com, .net, .org og
deslige?

>Personligt har jeg ikke haft problemer med servicen hos DK-Hostmaster,
>og Uni-C's DNS-mand - Torben - virker også ganske tilfreds.

I store træk fungerer det jo også fint... men derfra til at sige at
alt er perfekt er der jo et stykke.

[1] fint minus de fordele som mistes v. ikke at fastholde
"monopolstatus".

--
vh
Thomas Jensen, pil.dk
Bliv partner: http://pil.dk/partner/

Peter B. Juul (24-07-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 24-07-02 13:10

Thomas Jensen - pil.dk <tj@dev.null> writes:

> det fungerer da fint[1] m. flere registrars på .com, .net, .org og
> deslige?

Jeg har ikke sat mig ind i det. Jeg kan ikke gennemskue hvordan man
samler en .com-zonefil, hvis ikke der er nogen, der gør det. Der skal
være en .com-zonefil i DNS-hierarkiet.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I see, you are completely mad.
The RockBear. ((^)) I just wanted to make sure."
I speak only 0}._.{0 -Doctor Who, "Tomb of the Cybermen."
for myself. O/ \O

Thomas Jensen - pil.~ (24-07-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen - pil.~


Dato : 24-07-02 13:35

On 24 Jul 2002 14:09:45 +0200, pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B.
Juul) wrote:


>> det fungerer da fint[1] m. flere registrars på .com, .net, .org og
>> deslige?
>
>Jeg har ikke sat mig ind i det. Jeg kan ikke gennemskue hvordan man
>samler en .com-zonefil, hvis ikke der er nogen, der gør det.

ej heller lige her... det eneste jeg forholder mig til i denne
kontekst er at der fint kan være mere end een registrar.

>Der skal
>være en .com-zonefil i DNS-hierarkiet.

yep

--
vh
Thomas Jensen, pil.dk
Bliv partner: http://pil.dk/partner/

Henrik Larsson (24-07-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Larsson


Dato : 24-07-02 18:26

> Jeg har ikke sat mig ind i det. Jeg kan ikke gennemskue hvordan man
> samler en .com-zonefil, hvis ikke der er nogen, der gør det. Der skal
> være en .com-zonefil i DNS-hierarkiet.

Du kan være helt sikker på at ICANN samler trådene.

Systemet hedder så vidt jeg kan se SRS og du kan læse om det her:
http://www.icann.org/registrars/accreditation.htm

Mvh Henrik



Martin Højriis Krist~ (23-07-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 23-07-02 18:56

"Henrik Larsson" <henrik_l@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:ahk1ia$mnq$1@sunsite.dk...
> Dvs. registratoren kan registrere og videresælge registreringen af .dk
> domæner. Er man så ikke kunde?

Vel nærmest en slags whole-sale partnere.
De skal naturligvis også plejes, men kunde ved jeg ikke om man kan kalde
dem

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Martin Højriis Krist~ (23-07-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 23-07-02 19:00

"Kim Jensen" <kim@litewerx.dk> skrev i en meddelelse
news:ahk0rh$9nk$1@news.cybercity.dk...
> DK-Hostmasters nye webdesign

yikes, og så har de tilmed brugt nye URI'er...
(men godt at ex http://www.dk-hostmaster.dk/res2IPno.shtml stadig er
oppe, så man ikke har en masse døde henvisninger lige pludselig)

Fut: webdesign

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Peter Brodersen (24-07-2002)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 24-07-02 00:16

On Tue, 23 Jul 2002 19:59:44 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>yikes, og så har de tilmed brugt nye URI'er...

Heldigvis er outputtet på dkwhois-opslaget omtrent det samme, så
heldigvis kan man nøjes med at rette URL'en i sit dkwhois-script.

(fut overrided)

--
- Peter Brodersen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408927
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste