Hjælp mig.. (hvis i kan)
Fra : Rasmus Jørgensen

Dato : 23-07-02 14:16

Jeg ved godt at der lige er spurgt om d ... men r der slet ingen
måde at man kan strække et billede som baggrund... Jeg skal bruge
en bille som har en bestemt form som bg og d r irriterende at d
gentager sig hele tiden.. Man kunne jo godt få vinduet til at
åbne op i et nyt vindue som har den størelse som billedet men d
ville jo være meget besværligt...

Håber i kan hjælpe...

/webmaster chatsniksnak.dk

ps.. mit icq r: 159150675 så kan i måske kontakte mig der

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 23-07-02 14:24

> Jeg skal bruge
> en bille som har en bestemt form som bg ... ... ...

Sæt style i head-sektionen:

background-image: "dinfil.jpg";
background-repeat = no;

Jeg er ikke sikker på at det virker, men Give It A Try ...

Jonas ;)

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 23-07-02 14:26

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, Jonas Schmeltz
Aaberg <jonas.schmeltz.aaberg@skolekom.dk> just offered me, he
muttered some weird stuff, and I had to correct this gibberish:

>background-image: "dinfil.jpg";

Det er ihvertfald forkert. rigtigt format er f.eks.:
background-image: url(dinfil.jpg);

>background-repeat = no;

Igen forkert, brug:
background-repeat: no-repeat;

Desuden skal du holde dig langt væk fra lig med tegn (=).
--
Nano Martin Mouritzen Phone +45 27105580
Vesterbrogade 30C. 2. Programmer Advanced Simplicity

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 23-07-02 14:24

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, Rasmus Jørgensen
<Postmaster@chatsniksnak.dk> just offered me, he muttered some weird
> [...]

>gentager sig hele tiden.. Man kunne jo godt få vinduet til at
>åbne op i et nyt vindue som har den størelse som billedet men d

Uhm.
og det *skal* være baggrund? (ellers kan du jo bare sætte width og
height til 100%)

Jeg prøver at hjælpe mig nu, men hvis det er forkert, må du lige komme
med flere oplysninger om hvad det skal benyttes til.

Jeg er ikke helt sikker på at du kan strække billedet, men du kan
ihvertfald få det til ikke at gentage sig flere gange, ved at bruge
CSS.

background-image: url(sti/til/billede.gif);
background-repeat: no-repeat;

altså f.eks.: