ændring af opstartsiden i Internet Explore~
Fra : P.E. Nikolajsen

Dato : 22-07-02 23:49

Hej

Jeg har fået noget ind på min computer der ændre default siden i Internet
explorer. Ændringen sker når Window 2000 startes op. Jeg har undersøgt
computeren for virus og alt muligt andet men uden resultat.
Hvordan slipper jeg af med dette iritationmoment?

Poul Erik Nikolajsen

Fra : Peter Jensen

Dato : 23-07-02 00:04

"P.E. Nikolajsen" <pen@akacia.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> computeren for virus og alt muligt andet men uden resultat.
> Hvordan slipper jeg af med dette iritationmoment?

1) Lav din opstartside om til det, du vil have (men det HAR du sikkert
prøvet)
2) Ryd alle filer i temperaryinternetfiles -skurken ligger under alle
omstændigheder der
3) Start-kør-msconfig og se, om der ligger lort i startfasen
4) Søg bedre hjælpere end jeg, der endnu har kunnet løse problemet på den
måde

Sagen er nok, at du feks er rendt i en eller anden pornoside
("NEEEJJJDETHARJEGSØREMEALDRIGNOGENSINDE") og derinde startet et Javascript,
der ændrer startsiden. Du nævner ikke noget om, hvad det er for en
startside, du møder.

mvh

p jensen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 23-07-02 00:09

In news:dk.edb.sikkerhed P.E. Nikolajsen wrote:

> [...]
>computeren for virus og alt muligt andet men uden resultat.
>Hvordan slipper jeg af med dette iritationmoment?

Jeg tror aldrig at problemet blev løst, men der blev uddelt en masse
gode råd til løsning af nogenlunde samme problem i denne tråd:
<http://makeashorterlink.com/?W17F41351>

--
Lars Stokholm (resided somewhere in North Zealand, Denmark)
"We just like the dots" - Michael Stipe on R.E.M.'s name.

Fra : fkb

Dato : 23-07-02 07:43

hej der...

jeg har engang prøvet noget lignende.....skide trals....
jeg fandt ud af at det var denne key:

hkey_local_mashine\software\microsoft\windows\curentVersion\RUN

den startede en lille fil : radD49BE.tmp , som satte en masse keys andre
steder......

jeg fjernede bare denne key, og saa virkede det igen .....

/finn

Fra : Bo Simonsen

Dato : 23-07-02 14:34

In article <ahitm8$1io3$1@news.cybercity.dk>, fkb wrote:

> [...]
> steder......
>
> jeg fjernede bare denne key, og saa virkede det igen .....

Vær venlig at kommentere under den citerede tekst.

Bo Simonsen

http://fido.geekworld.dk

Fra : P.E. Nikolajsen

Dato : 23-07-02 20:35

Tak for tippene.
Desværre var der ingen af dem der løste problemet.

hkey_local_mashine\software\microsoft\windows\curentVersion\RUN

ser tilsyneladende helt normal ud
\Alogserv C:\Program Files\McAfee\McAfee
VirusScan\alogserv.exe
\Microsoft IntelliType Pro "C:\Program Files\Microsoft
Hardware\Keyboard\speedkey.exe"
\NvCplDaemon RUNDLL32.EXE NvQTwk,NvCplDaemon
initialize
\Synchronization Manager mobsync.exe /logon
\Tau Monitor C:\Program Files\Agnitum\Tauscan
1.6\Taumon.exe

Hvis der er nogen der kan se noget mystisk her eller har andre ideer til
hvor den lille djævel gemmer sig så hører jeg gerne fra jer.

MVH
Poul Erik Nikolajsen

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 26-07-02 04:41

"P.E. Nikolajsen" <pen@akacia.dk> wrote in message news:<3d3dafc3$0$11815$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> Tak for tippene.
> Desværre var der ingen af dem der løste problemet.
>
> hkey_local_mashine\software\microsoft\windows\curentVersion\RUN
>
> ser tilsyneladende helt normal ud

<KLIP>

> MVH
> Poul Erik Nikolajsen

Du er godt klar over at RUN findes flere steder, søg efter RUNONCE i
regedit, og undersøg den og RUN'en oven over.

Søg også på .tmp, den skal naturligvis stå der flere steder, men du
finder måske noget.

Hvad skete der da du søgte på alle tmp filer og slettede dem ?

Med venlig hilsen

Carsten Nielsen

Fra : P.E. Nikolajsen

Dato : 26-07-02 08:48

På det tidspunkt da jeg henvendte mig til NG havde jeg prøvet at slette alle
..tmp-filer - uden resultat.
Jeg har kørt SpyBot, Pest Patrol, Taumon, Ad-adware, McAfee Virus scan (alle
i nyeste udgave) - uden resultat.
hkey_local_mashine\software\microsoft\windows\curentVersion\RUN
ser tilsyneladende helt normal ud og RUNONCE er tom.

Men default siden i IE bliver stadigvæk overskrevet når windows 2000 bliver
startet op.

Gode ideer efterlyses derfor stadigt væk.

MVH
Poul Erik Nikolajsen

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 26-07-02 08:57

P.E. Nikolajsen wrote:
> hkey_local_mashine\software\microsoft\windows\curentVersion\RUN
> ser tilsyneladende helt normal ud og RUNONCE er tom.

Hvordan ser RUN ud?

Programmer kan endvidere godt blive startet andre steder fra end blot
RUN og RUNONCE.

Fra : Caspar Møller

Dato : 26-07-02 09:16

> [...]
bliver
> startet op.
>
> Gode ideer efterlyses derfor stadigt væk.

Måske Custom StartUp http://gboban.hypermart.net/ kan være en hjælp?

Mvh Caspar

Fra : P.E. Nikolajsen

Dato : 26-07-02 09:56

Hej Caspar.

Tak for tippet. Det løste problemet.

Poul Erik

Fra : Caspar Møller

Dato : 24-07-02 08:10

> [...]
> computeren for virus og alt muligt andet men uden resultat.
> Hvordan slipper jeg af med dette iritationmoment?

Prøv SpyBot Search & Destroy, det kan fjerne såkaldte "hijackers":
http://patrick.kolla.de/software/spybotsd/

Mvh,
Caspar