Excel XP ændrer tastatur-indstillingerne f~
Fra : Tommy Green Jensen

Dato : 22-07-02 15:27

Hej NG, kan nogen hjælpe mig med følgende problem?:

Hvorfor ændrer min Excel XP (og kun denne version) nogle gange
tastatur-indstillingerne fra DK til US, når jeg arbejder med regneark.
Problemer: æøå "forsvinder" og ) ( mv. ændrer plads. Jeg bliver nødt til at
genstarte Excel XP for at få tastatur-indstillingerne tilbage til DK.
Hvorfor sker det? Hvordan undgås dette (hvordan slår jeg denne automatik
fra)?

Tak!

Fra : pre

Dato : 22-07-02 19:43

Nu har jeg ikke (endnu) XP, men sandsynligvis kan en midlertidig
nødløsning etableres på næsten samme måde som i Win98:

Kontrol Panel/Tastatur - Fanen Sprog. Rul gennem de ca 30
sprogmuligheder og klik på English UK. Vælg en af de to muligheder for
en genvej og aktiver at sproget skal vises på proceslinien. Dansk skal
stadig være standardsprog.

Dermed er det i alt fald lettere at skifte tilbage til Dansk (Skulle
det vise sig at fejlen skifter til Amerikansk Engelsk er det nemt
rettet).

For at lokalisere den egentlige fejl, hold øje med om det er en bestemt
kombination/kommando/funktion der udløser fejlen.

© pre 2002

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-02 12:46

> For at lokalisere den egentlige fejl, hold øje med om det er en bestemt
> kombination/kommando/funktion der udløser fejlen.

Prøv om ikke det er Alt+Shift, der er synderen?
Det er selvfølgelig samme tastekombination, der bringer dig tilbage igen.

Mvh
Anette Linnea

Fra : pre

Dato : 01-08-02 18:40

Huh?

© pre 2002

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-02 21:09

"pre" <skriv.til@gruppen.dk> wrote in message
> Huh?

Ja, jeg kan godt forstå, at du undrer dig, men jeg har faktisk gentagne
gange oplevet kolleger, der ved en fejl har lavet denne tastekombination og
så pludselig ikke kan skrive æ, ø og å.
Så derfor mit forslag....

De bedste hilsner
Anette Linnea

Fra : pre

Dato : 02-08-02 22:45

Hvilket er simpel logik, da de to eneste muligheder for genvej til skift
mellem sprog netop er ALT+Skift og Ctrl+Skift, og begge toogler frem og
tilbage. Ingen Engelske tastaturer kender de tre åndsvage Danske tegn.
Men der var en chance for at spørgeren kunne få glæde af den
omstilling - men det hører vi næppe noget om.