levende foder
Fra : Jens Jacob Buus

Dato : 23-07-02 13:29

Der er masser af dafnier i dyrehaven i Århus, men er der andre steder ?
Jeg ville gerne have fat i klare myggelarver om efteår/vinter, men hvor er
de?

Fra : Annette Skovbon

Dato : 22-07-02 22:28

Vandhuller og søer, men overvej det en ekstra gang inden du gør det. Ved
at tage levende foder ind og fodrer med, så øger du også risikoen for at
få snyltere og andet skab ned i dit akvarie.
Vh. Annette

Fra : Jens Jacob Buus

Dato : 24-07-02 22:35

"Annette Skovbon" <barbara_jordfed@chicks.dk> wrote in message
> Vandhuller og søer,

Ja men hvor ? Jeg har været i mere end 20 forskellige småsøer omkring Århus,
og der er så ringe et udbytte af specielt myggelarver om vinteren, at jeg
efterlyser det herinde.
Enhver anstændig akvariebog fortæller, ligesom du,: "I søer og vandhuller er
der altid nok af liv." Det er vist længe siden, de selv tog ud en kold og
blæsende regnvejrsdag, fordi man nu lige har lyst til, at se fiskene gå amok
på myggelarverne.

>men overvej det en ekstra gang inden du gør det. Ved
> at tage levende foder ind og fodrer med, så øger du også risikoen for at
> få snyltere og andet skab ned i dit akvarie.
Ja det er vel rigtig nok, men i de fire år jeg har hældt levende foder på
akvariet er der nok flere fisk derer døde af en springtur under rengøring,
end af diverse angreb udefra.

Fra : scn

Dato : 25-07-02 00:00

"Jens Jacob Buus" <jjbuus@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Århus, og der er så ringe et udbytte af specielt myggelarver om
> vinteren, at jeg efterlyser det herinde.

Hvis du fortsætter af Ørneredevej vidre ud til Strandskovvej, vid du "lidt"
efter Ørnereden se en sø som ligger tæt op af vejen på højre side.
Der har jeg tidligere fanget mange myggelarve, både klare og sorte.
Men man må prøve sig lidt frem, da de står i stimer.

Ellers kan man sige at mulighederne er størst hvis der ikke er en
fiskebestand i søen (hint prøv nogle at de meget små vandhuller
man støder på nord for Moesgård.

Søren
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Jens Jacob Buus

Dato : 25-07-02 00:59

"scn" <scn@invalid.xx> wrote in message news:ahnba4
> Hvis du fortsætter af Ørneredevej vidre ud til >Strandskovvej, vid du
"lidt"
> efter Ørnereden se en sø som ligger tæt op af vejen på >højre side.

Det er faktisk lige nøjagtigt det eneste sted jeg er stødt på dem.

> (hint prøv nogle at de meget små vandhuller
> man støder på nord for Moesgård.
Jeg har været i en del af dem dem netop ved mosgårds omegn.

Det kan være det er fejlen!?