startup scripts i gentoo linux
Fra : Martin Schultz

Dato : 22-07-02 10:22

Jeg vil gerne have mine gentoo linux til at kører
hdparm -c 1 -d 1 -k 1 /dev/hda hvergang maskinen
starter, så DMA og 32 bit er slået til ved start.

I Red Hat ville jeg have skrevet det ind i
/etc/rc.d/rc.local men den findes ikke.
Hvilken fil vil det være korrekt at skrive den
ind i i Gentoo?

/Martin

Fra : Lasse Munck Rasmusse~

Dato : 20-07-02 01:58

Martin Schultz <mbox@linuxfreemail.com> writes:

> [...]
>
> I Red Hat ville jeg have skrevet det ind i
> /etc/rc.d/rc.local men den findes ikke.
> Hvilken fil vil det være korrekt at skrive den

jeg har det i /etc/conf.d/local.start

--
mvh.
Lasse Munck Rasmussen