Tal over netværket
Fra : David Ramskov

Dato : 22-07-02 10:27

Hej,

Jeg har et par computere med win XP Pro tilsluttet i et Ethernet netværk.
Jeg leder efter et program så man kan tale sammen via en Mikrofon ligsom msn
messenger men uden at man behøves at gå på internettet.

Findes der noget freeware som jeg kan bruge kender du noget ?

-David Ramskov

Fra : jones_netng@yahoo.dk

Dato : 22-07-02 12:10

David Ramskov <dr@dr-webdesign.dk> skrev:
>Jeg har et par computere med win XP
> [...]

NetMeeting!

I XP er det dog blevet gemt, men led efter en mappe, som hedder noget

i retningen af "netmeeting", og så kør den config fil der er... Husk
at lave en genvej i "start" eller på skrivebordet, så du ikke skal
lede efter det igen

Kan også bruges med WebCam, filoverførsel, deling af skrivebord og
tegnebrædt

/J

Fra : Kenneth N. Rasmussen

Dato : 22-07-02 16:00

<jones_netng@yahoo.dk> wrote in message

> NetMeeting!

Snip

Jeg har nu haft lidt problemer med at køre to gange netmeeting bag en
firewall (hvilket nok vil ske her, når de er online), derfor har jeg brugt
boddyphone

Kenneth Rasmussen

Fra : jones_netng@yahoo.dk

Dato : 23-07-02 07:27

Kenneth N. Rasmussen <knr@hudii.dk> skrev:
>Jeg har nu haft lidt problemer med
>at køre to gange netmeeting bag en
>firewall (hvilket nok vil ske her,
>når de er online), derfor har jeg brugt
>boddyphone

Jeg har aldrig haft problemer med at have NetMeeting bag firewalls,
men hvis man skal gennem en firewall, så er der 3 porte der skal
åbnes - disse kan findes i dokumentationen for NetMeeting...

BuddyPhone kender jeg ikke...

/J