Søges info om os/2
Fra : Karsten

Dato : 15-02-01 00:36

jeg har være på nette og lede efter nogle danske sider, som omhandler
os/2, og det er godt nok meget svært at finde noget ordentlig
information angående os/2, når det så også helst skal være på dansk.

Så jeg håber at her igennem denne ng, at finde lidt henvisninger til
nogle brugbare sider.

Eller er der en meget venlig person, som ligger inde med følgende 2
bøger, og som gerne vil sælge dem.
1.OS/2 håndbogen version 2.1 (dansk)
2.Videre med OS/2 (dansk)

Findes der andre bøger og hæfter på dansk, som jeg ikke kender til.
Og jeg må nok lige fortælle at jeg selv har følgende, inden i kommer
med for mange forslag.
1.Hva´ med OS/2 (hæfte)
2.OS/2 Warp (hæfte)
3.OS/2 Warp for dosmere.
og selvfølgelig også en manual til version version 3 (DK)

--
Karsten Strøm
kstroem@post10.tele.dk

Fra : Lars Lund

Dato : 14-02-01 07:01

Karsten wrote:

> jeg har være på nette og lede efter nogle danske sider, som omhandler
> os/2, og det er godt nok meget svært at finde noget ordentlig
> information angående os/2, når det så også helst skal være på dansk.

Jeg ved ikke, hvor mange OS/2 sider, der er på dansk. Men engelske og
tyske er der mange af.

> Eller er der en meget venlig person, som ligger inde med følgende 2
> bøger, og som gerne vil sælge dem.
> 1.OS/2 håndbogen version 2.1 (dansk)

Ja. Gjerløv er Gud ! - Jeg mangler dog dedikation i bogen, da TEAM OS/2
Aalborg desværre ikke mødte ham på Warpstock 2000, selvom vi hilste på
ham i 1999 til Warptock

2.Videre med OS/2 (dansk)

Kender jeg ikke.

Jeg har til gengæld en, du ikke har nævnt:

Brug OS/2 Warp (186 ss.)fra IBM - fulgte i en periode med IBM PC'ere

Hvad skal materialet bruges til ?

--

\lars
Lars Lund, Praestemarken 89, 9000 Aalborg. TEAM OS/2 Aalborg.

Fra : Karsten

Dato : 15-02-01 08:49

"Lars Lund" <ll@larslund.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> ham i 1999 til Warptock
>>
> Jeg har til gengæld en, du ikke har nævnt:
>
> Brug OS/2 Warp (186 ss.)fra IBM - fulgte i en periode med IBM

Det er til privat brug, jeg er nemlig begyndt at arbejde med OS/2
igen, på min gamle 486 er nemlig blevet træt af at køre med Winslow
på 2 computer, og Linux vil jeg slet ikke røre ved, da den mangler en
helt del i at være brugervenlig (for det meste kun for nørder)

Fra : torsten.balle.koefoe~

Dato : 15-02-01 16:42

On Wed, 14 Feb 2001 23:36:19, "Karsten" <kstroem@post10.tele.dk> wrote:

> [...]
>2.OS/2 Warp (hæfte)
>3.OS/2 Warp for dosmere.
>og selvfølgelig også en manual til version version 3 (DK)

Prøv på biblioteket, dér har jeg set flere hæfter om OS/2.

--
Yours etc.
Torsten Balle Koefoed

(Replace servername in address with: subetha<dot>dk)

Fra : Karsten

Dato : 15-02-01 16:56

<torsten.balle.koefoed@somewhere.dk> skrev i en meddelelse

kommer

> Prøv på biblioteket, dér har jeg set flere hæfter om OS/2.

Ja tak, det skulle fedt hjælpe.
De bøger (læsestof) som jeg efterlyser skulle gerne være til evigt
eje, og jo jeg har været på det lokale bibliotek, men jeg tro nu ikke
at de vil blive særlig glad for, hvis jeg bare beholdte de bøger og
hæfter som jeg lånte af dem.
Og for det andet så har vores lokale bibliotek næsten ingen ting om
OS/2.

Og kom ikke med et foreslag om, at jeg bare kan købe dem ved den
lokale boghandel, de kan ikke skaffe dem, da de ikke bliver
genoptrykt.

Menhvis der virkelig ikke er en der kan hjælpe mig, så er der bare
ikke noget at gøre ved det, så gør mig en megte stor tjeneste glem
det.

Fra : The Amazing Grace

Dato : 15-02-01 21:47

Karsten wrote:

> [...]
>
> Menhvis der virkelig ikke er en der kan hjælpe mig, så er der bare
> ikke noget at gøre ved det, så gør mig en megte stor tjeneste glem

Nå, køl nu lige lidt ned.

Jeg er bibliotekar og kan måske hjælpe lidt på dit humør.

Gå f.eks. ind på Københavns kommunes biblioteker: http://www.kkb.bib.dk/
og brug søgeværktøjet til at finde OS/2 bøger.

Du kan låne bøgerne på alle folkebiblioteker i landet, bare henvend dig
til bibliotekaren og bestil dem.

Og vil du eje værket, må du fotokopiere det. Chancen for at købe
OS/2-bøger i dag er forsvindende, uanset hvor du leder, ligesom du selv
skriver.

Hvis KKB ikke tilfredsstiller dine ønsker, så søg i Statsbiblioteket:

http://www.statsbiblioteket.dk/

Det dækker næsten alle danske biblioteker, folkebiblioteker såvel som
forskningsbiblioteker. Bøgerne kan sendes til dit lokale bibliotek, og
det er gratis - men kan tage tid.

Ting kan også skaffes fra udlandet, f.eks. British library:
http://www.bl.uk/
eller Library of Congress: http://www.loc.gov/

Hvad enten du bestiller via KKB, statsbiblioteket eller udlandet, så tag
et print med til bibliotekaren om de bøger du ønsker - det letter
arbejdet meget.

Mads Hansen
--
I haven't lost my mind - I have backed it up on tape somewhere........