Debian: PCMCIA netkort prob
Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 21-07-02 21:55

Min Debian bærbar er koblet på nettet via et PCMCIA netkort (3com), og det
fungerer også ret godt.
Mit eneste problem er at jeg ikke kan få den til at lade være med at tage en
IP-adresse fra dhcp-serveren automatisk.
Jeg kan godt lave en opsætning til den i /etc/network/interfaces, hvor jeg
selv definerer hvilken IP-adresse den skal ha'. Problemet er bare at jeg
bliver nød til at lave en restart - altså /etc/init.d/networking restart for
at det virker.
Altså også efter en reboot af maskinen. (ellers har den bare den ip dhcp'en
har givet den)

Any ideas?

Jeg læste dog det her i "quick-reference":
If the system uses a PCMCIA NIC, one needs to set up the network through
/etc/pcmcia/network.opts instead.
Så det kunne jo godt hænge sammen?
Men jeg ved ikke lige hvad jeg skal ændre i denne fil...

Mvh Stig

Fra : Lasse Munck Rasmusse~

Dato : 20-07-02 01:53

"Stig Nørgaard Jepsen" <stigen@mail.dk> writes:

> [...]
> /etc/pcmcia/network.opts instead.
> Så det kunne jo godt hænge sammen?
> Men jeg ved ikke lige hvad jeg skal ændre i denne fil...

i min har jeg:
# Use /sbin/pump for BOOTP/DHCP? [y/n]
PUMP="n"
IPADDR="10.0.0.2"