Automatisk start af Pure-ftpd
Fra : Mikkel F. S. Anderse~

Dato : 21-07-02 18:17

Jeg har lige installeret Pure-ftpd fra en RPM fil. Jeg kører Red Hat
linux 7.3. Problemet er nu af Pure-ftpd ikke automatisk starter op, når
jeg starter computeren. øv øv for det skal den. Hvordan ordnet man den?

Venlig hilsen
Mikkel F. S. Andersen

Fra : Bo Simonsen

Dato : 21-07-02 19:08

On Sun, 21 Jul 2002 19:16:44 +0200, Mikkel F. S. Andersen wrote:

> Jeg har lige installeret Pure-ftpd fra en RPM fil. Jeg kører Red Hat
> linux 7.3. Problemet er nu af Pure-ftpd ikke automatisk starter op, når
> jeg starter computeren. øv øv for det skal den. Hvordan ordnet man den?

Lav et symlink fra dens init.d fil til den runlevel du kører med.. altså
noget i den her retning

ln -s /etc/init.d/pureftpd /etc/rc3.d/S99pureftpd

(kan ikke huske om det er 3 eller 5 der er multiuser).

--
/Bo

Highway MailService (2:236/100) - http://fido.geekworld.dk

Fra : Anders Melchiorsen

Dato : 22-07-02 01:05

Bo Simonsen <paltas@geekworld.dk> skrev den 21-Jul-02:

> Lav et symlink fra dens init.d fil til den runlevel du kører med..
> altså noget i den her retning
>
> ln -s /etc/init.d/pureftpd /etc/rc3.d/S99pureftpd
>
> (kan ikke huske om det er 3 eller 5 der er multiuser).

Programmet "chkconfig" burde kunne tage sig af det, så bliver det lidt
lettere. Kommandoen bliver så

chkconfig --add pure-ftpd

(med forbehold; jeg kører ikke RedHat for tiden).

Anders.
--
Min adresse er gyldig i en uge.
Derefter skal (kun) delen '.dJJJ-YY' fjernes.

Fra : Bo Simonsen

Dato : 22-07-02 09:41

On Mon, 22 Jul 2002 02:05:25 +0200, Anders Melchiorsen wrote:

> Programmet "chkconfig" burde kunne tage sig af det, så bliver det lidt
> lettere. Kommandoen bliver så
>
> chkconfig --add pure-ftpd
>
> (med forbehold; jeg kører ikke RedHat for tiden).

Det er nok for langtid siden jeg har kørt Redhat så.

Gør nok heller ikke det store.