Webcamsoftaware
Fra : Michael Knudsen

Dato : 21-07-02 15:47

Hej,

Er der nogen, der kender til software, der gør, at man kan få sit webcam
til at tage et billede hvert x antal sekunder og placere det i ens
public_html bibliotek (kort sagt: Så man kan have et webcam på sin
hjemmeside)?

-> Michael Knudsen

Fra : Regin Larsen

Dato : 21-07-02 15:57

Michael Knudsen wrote:
> [...]
> til at tage et billede hvert x antal sekunder og placere det i ens
> public_html bibliotek (kort sagt: Så man kan have et webcam på sin

wmwebcam kan.
http://fragment.stc.cx/?page=wmwebcam

--
Regin

Fra : Michael Knudsen

Dato : 21-07-02 16:40

Regin Larsen wrote:

> wmwebcam kan.
> http://fragment.stc.cx/?page=wmwebcam

Nydeligt, lille program, men desværre bliver billederne "sort/gule". Er
det et problem, du kender til?

-> Michael Knudsen

Fra : Regin Larsen

Dato : 21-07-02 18:03

Michael Knudsen wrote:
> Nydeligt, lille program, men desværre bliver billederne "sort/gule". Er
> det et problem, du kender til?

Nej, ikke at de bliver "sort/gule", men tilgengæld har jeg problemer med
at billedet bliver "delt i to". Den nederste er lidt mere grålig end den
øverste. Det er et sødt lille program, det er lidt ærgeligt at
udviklingen ser ud til at være gået i stå.

--
Regin

Fra : Michael Knudsen

Dato : 21-07-02 18:36

Regin Larsen wrote:

> [...]
> øverste. Det er et sødt lille program, det er lidt ærgeligt at
> udviklingen ser ud til at være gået i stå.

Kender du andre programmer som dette?

-> Michael Knudsen

Fra : Klaus Rene Hansen

Dato : 21-07-02 19:50

On Sun, 21 Jul 2002 16:47:12 +0200, Michael Knudsen wrote:
> [...]
> til at tage et billede hvert x antal sekunder og placere det i ens
> public_html bibliotek (kort sagt: Så man kan have et webcam på sin
xawtv hvis det er still du vil have eller webcam_server hvis du vil sende
en stream via en java applet.
De kan begge findes på www.freshmeat.net

Klaus

Fra : Michael Knudsen

Dato : 21-07-02 19:59

Klaus Rene Hansen wrote:

> xawtv hvis det er still du vil have eller webcam_server hvis du vil sende
> en stream via en java applet.
> De kan begge findes på www.freshmeat.net

Jeg har installeret xawtv, men kan det bruges til at tage billeder med
jævne mellemrum?

webcam_server ser rigtig godt ud, men det er "umuligt" at kompilere...

-> Michael Knudsen

Fra : Henning Petersen

Dato : 25-07-02 19:07

On Sun, 21 Jul 2002 20:58:49 +0200, Michael Knudsen
<knudsen@imf.au.dk> wrote:

> Jeg har installeret xawtv, men kan det bruges til at tage billeder med
> jævne mellemrum?

Der ligger et lille program ved navn webcam, som kan lige netop det du
gerne vil ha' - endog men motion-detect, så billederne kun opdateres
når der er ændringer i billedet.

--
Venlig hilsen / Best regards
   Henning

_H_P_C_o_n_s_u_l_t_ http://www.hpc.dk
Skoletoften 9, Blans http://www.turnsys.dk
DK - 6400 Soenderborg

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 22-07-02 13:37

> [...]

> webcam til at tage et billede hvert x antal sekunder og placere det
> i ens public_html bibliotek (kort sagt: Så man kan have et webcam på

Vi bruger camE, som virker udmærket (dog ændrede jeg lidt i det, så
det kører et script i stedet for at upload'e til en ftp-server, fordi
det passer bedre i vores sammenhæng - fri software er fedt):

<http://packages.debian.org/stable/net/came.html>
<http://freshmeat.net/projects/came/>

Mvh.

--
"We don't care about crashing our cars Adam Sjøgren
Pedal to the metal and our heads among the stars" asjo@asjo.org

Fra : Michael Knudsen

Dato : 22-07-02 18:30

Adam Sjøgren wrote:

> Vi bruger camE, som virker udmærket (dog ændrede jeg lidt i det, så
> det kører et script i stedet for at upload'e til en ftp-server, fordi
> det passer bedre i vores sammenhæng - fri software er fedt):

Det har jeg faktisk også installeret (rpm-pakke fra freshrpms.net).
Desværre kan jeg ikke finde nogen dokumentation, og programmet går
nærmest i selvsving, når jeg kører det...

-> Michael Knudsen

Fra : CFist

Dato : 23-07-02 08:53

Hejsa!

Jeg har aldrig fået mit webcam til at virke på Linux og har derfor ikke
testet dette program: http://saphire.dk/works.php

Men du kan da altid prøve...

Hygge
CF