Speedstream 5711 Router
Fra : Peter Ravn

Dato : 21-07-02 15:29

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg kommer ind i configuration på
en sådan router.
Det skal siges jeg kan fint pinge den på 192.168.1.1 men jeg kan ikke åbne
den i explorer ej heller i telnet.
Gode forslag modtages gerne. ?
På for hånd tak.

--
Med Venlig Hilsen
Peter Ravn

Fra : Kent Friis

Dato : 21-07-02 15:40

Den Sun, 21 Jul 2002 16:29:18 +0200 skrev Peter Ravn:
> [...]
>en sådan router.
>Det skal siges jeg kan fint pinge den på 192.168.1.1 men jeg kan ikke åbne

Det står vel i manualen?

Du skulle kunne komme ind via konsol-porten, og måske også telnet, men
det afhænger af routerens opsætning.

Mvh
Kent
--
Avoid the Gates of Hell. Use Linux
(Unknown source)

Fra : Peter Ravn

Dato : 21-07-02 16:16

Ja men ingen af delene kan lade sig gøre.

--
Med Venlig Hilsen
Peter Ravn

Fra : Kent Friis

Dato : 21-07-02 16:20

Den Sun, 21 Jul 2002 17:16:17 +0200 skrev Peter Ravn:
>Ja men ingen af delene kan lade sig gøre.

Hvordan "lade sig gøre"? Bruger du det rigtige kabel, og den rigtige
opsætning af seriel-porten?

Hvis du bruger telnet: Er telnet slået til? Er der åben for det
ip-nummer du connecter fra?

Mvh
Kent
--
You haven't seen _multitasking_ until you've seen Railroad
Tycoon II and Unreal Tournament run side by side

Fra : Peter Ravn

Dato : 21-07-02 19:58

Ja til alle spørgsmål.

--
Med Venlig Hilsen
Peter Ravn

Fra : Ole Augustinus

Dato : 21-07-02 16:32

Hos mig gør jeg det via http://192.168.1.1
--

Ole Augustinus
Svendborg

Fra : Peter Ravn

Dato : 22-07-02 00:57

Ja det ville jeg også men det er jo det der ikke kan lade sig gøre.

--
Med Venlig Hilsen
Peter Ravn

Fra : Kas.

Dato : 22-07-02 21:09

"Peter Ravn" <(5500)pmr@roadrunner.dk> wrote in message

> Ja det ville jeg også men det er jo det der ikke kan lade >sig gøre.

Nej, det kan du selvfølgelig ikke, hvis den er låst af TDC Internet. Så skal
du jo åbne den, hvilket TDC ikke giver lov til. Men TDC kan på den anden
side ikke forhindre dig i at kigge på denne side:
http://www.marlow.dk/tech/speedstream.html

Mvh. Kasper

Fra : Peter Ravn

Dato : 23-07-02 00:05

Det er også prøvet og det virker heller ikke, jeg har endda talt med Marlow
og han kan heller ikke hjælpe.

--
Med Venlig Hilsen
Peter Ravn

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 23-07-02 00:42

Peter Ravn wrote:
> Det er også prøvet og det virker heller ikke, jeg har endda talt med Marlow
> og han kan heller ikke hjælpe.

1) Der skal bruges/laves et korrekt kabel til at forbinde fra en
serielport til console-porten på routeren.

2) Man skal holde f.eks. en tandstikker i hullet ved siden af
console-porten i et par sekunder så den går i recovery mode.
Man har "kun" 10 minutter til at logge ind, før den går ud af recovery mode.

3) Jeg brugte HyperTerminal i Win98 til at "telnette" til routeren via
den forbindelse. Login'et er det serienummer der står på en mærkat på
undersiden af routeren, minus det første bogstav.
Der skal muligvis defineres en serielforbindelse på den port før man kan
bruge HyperTerminal.

Fra : Peter Ravn

Dato : 23-07-02 17:26

Prøv og læs tilbage i tråden, det er forsøgt.

--
Med Venlig Hilsen
Peter Ravn

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 23-07-02 18:04

Peter Ravn wrote:
> Prøv og læs tilbage i tråden, det er forsøgt.

Prøv at forklare mig hvordan du gjorde, så kan jeg måske se hvor det gik
galt.