Ingen lyd i KsCD ??
Fra : Stig Mogensen

Dato : 21-07-02 15:55

Den skriver godt nok, "fandt ikke passende freedv-indgang", men det har vel
ikke indflydelse?

Lyden er fin, i alle andre applikationer.

Mvh

Stig

Fra : Stig Mogensen

Dato : 21-07-02 16:41

Ja, så faldt FreeDB funktionen på plads.....men stadig ingen lyd?

/Stig

Fra : Bo Simonsen

Dato : 21-07-02 15:38

On Sun, 21 Jul 2002 16:54:56 +0200, Stig Mogensen wrote:

> Den skriver godt nok, "fandt ikke passende freedv-indgang", men det har
> vel ikke indflydelse?

Og /dev/cdrom er readable som user?

$ ls -a -l /dev/cdrom

--
/Bo

Highway Mailservice - http://fido.geekworld.dk

Fra : Stig Mogensen

Dato : 21-07-02 18:26

> Og /dev/cdrom er readable som user?

Ja...

/Stig

Fra : Stig Mogensen

Dato : 21-07-02 19:03

Stig Mogensen wrote:

> Ja...
>
> /Stig

Jeg har desuden sat KsCD til at automatisk påbegynde afspilningen, når der
smides en musikCD i. Det virker, og der kommer kunsternavn og titel på
nummeret i displayet. CD snurrer, men ingen lyd....

/Stig

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 21-07-02 17:17

Stig Mogensen skrev:

> CD snurrer, men ingen lyd....

Er der adgang til /dev/dsp? Og er mixeren sat til andet end "mute"
(som er default)?

//

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 21-07-02 17:20

Stig Mogensen wrote:

> Jeg har desuden sat KsCD til at automatisk påbegynde afspilningen, når der
> smides en musikCD i. Det virker, og der kommer kunsternavn og titel på
> nummeret i displayet. CD snurrer, men ingen lyd....

Lige for at være på den sikre side:

Der er monteret et lydkabel mellem lydkort og CD? Og du har skruet op for
Line-In, CD-In eller hvad det hedder på dit lydkort i din mixer?

/Rasmus

There is no insanity, just different perceptions of reality.

Fra : Stig Mogensen

Dato : 21-07-02 20:30

> Der er monteret et lydkabel mellem lydkort og CD? Og du har skruet op for
> Line-In, CD-In eller hvad det hedder på dit lydkort i din mixer?

Med røde ører må jeg bekræfte at på denne - for nyligt - forhandlersamlede
PC, så var kablet til lydkortet faldet ud af stikket på lydkortet !
Jeg takker for tippet!
Nu er der hul igennem...men ikke meget. Jeg har fuld skrue på volumen i
KsCD, og på PC højtalerne, men det er underligt lavt?
Muligvis noget jeg må leve med.....

Mvh

Stig

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 21-07-02 18:50

Stig Mogensen wrote:

> Nu er der hul igennem...men ikke meget. Jeg har fuld skrue på volumen i
> KsCD, og på PC højtalerne, men det er underligt lavt?

Har du skruet op for både master volume og cd volume (eller line-in eller
hvad den nu kan hedde) i mixeren?

/Rasmus

The Internet is full. Go away.
-- Joel Furr

Fra : Stig Mogensen

Dato : 21-07-02 22:50

> Har du skruet op for både master volume og cd volume (eller line-in eller
> hvad den nu kan hedde) i mixeren?

Jeg har skruet så højt op jeg kan, for alle de volumenkontroller jeg har
kunnet finde. Dette inkluderer 2 volumenkontroller....dén i KsCD, og den
nederst i KDE panelet.

Men det er til at leve med. Jeg kan spille højt nok, men skal bare skrue en
del højere op, end under Windows XP.
Problemet er derfor ikke det største, som denne Newbie bakser med pt.

/Stig

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 21-07-02 21:10

Stig Mogensen wrote:

> [...]
> en del højere op, end under Windows XP.
> Problemet er derfor ikke det største, som denne Newbie bakser med pt.

Jeg oplever også forskellige lydstyrkeniveauer i Windows og Linux med mit
Soundblaster PCI64 (es1370 chip). Når jeg har skruet op til ~80% lyder det
som når der i Windows er skruet 60% op.

/Rasmus

I'm gonna wear some fake disguise.
-- Mick Jagger

Fra : Stig Mogensen

Dato : 21-07-02 23:42

> Jeg oplever også forskellige lydstyrkeniveauer i Windows og Linux med mit
> Soundblaster PCI64 (es1370 chip). Når jeg har skruet op til ~80% lyder det
> som når der i Windows er skruet 60% op.

Mit lydkort er det onboard på Asus p4s333(C-Media 8738). Niveauforskellen er
vel et spørgsmål om tilvænning, og da jeg helt har smidt Windows på porten
så jeg ikke kan sammenligne, så går det vel også....

/Stig