BSD
Fra : Jan

Dato : 21-07-02 00:15

Jeg skal sætte freebsd på en server, det skal bare være systemet freebsd
styresystemet først.

Nogen der kender en dansk step2step vejledning?

Fra : Daniel Blankensteine~

Dato : 21-07-02 00:56

"Jan" <mcp@ofir.dk> wrote in message
> Jeg skal sætte freebsd på en server, det skal bare være systemet freebsd
> styresystemet først.

Ahva?

> Nogen der kender en dansk step2step vejledning?

Nej, men jeg kender en masse engelske, men grunden til jeg skriver er for at
fortælle FreeBSD 4.6.1-Release er lige på trapperne, så download og
installere ikke FreeBSD 4.6-Release.

mvh
db

Fra : N/A

Dato : 21-07-02 11:06

Fra : Jan

Dato : 21-07-02 11:06

Henrik" <sahl@REMOVETHISsnaps.dk> skrev i en meddelelse

> Måske du kan bruge det her til noget http://www.freesbee.dk/

Den er meget fin, men desværre over en ældre udgave.

Jeg skal dog bruge serveren idag, så derfor kan jeg ikke vente på FreeBSD
4.6.1-Release.

Nogen der kan hjælpe mig herinde? Hvis jeg kun skal installing af systemet
freebsd og ikke mere, hviken skal jeg så vælge? disken er helt tom.

Skip Kernel configuration and continue with installation
Start kernel configuration in full-screen visual mode
Start kernel configuration in CLI mode

/Jan

Fra : Daniel Blankensteine~

Dato : 21-07-02 11:13

> Jeg skal dog bruge serveren idag, så derfor kan jeg ikke vente på FreeBSD
> 4.6.1-Release.

4.6 var en meget uheldig udgivelse sikkerhedsmæssigt, der var både nogle
"slemme" core og port's fejl, men nu er du advaret.

> Nogen der kan hjælpe mig herinde? Hvis jeg kun skal installing af systemet
> freebsd og ikke mere, hviken skal jeg så vælge? disken er helt tom.

Ja, men jeg vil gerne anbefale nogle bøger, hvis du er seriøs om at bruge
freebsd.

Fra : Jan

Dato : 21-07-02 11:23

"Daniel Blankensteiner" <db@traceroute.dk> skrev i en meddelelse

FreeBSD

> 4.6 var en meget uheldig udgivelse sikkerhedsmæssigt, der var både nogle
> "slemme" core og port's fejl, men nu er du advaret.

Men hvornår er den nye udgave færdig? har de et tidspunkt? Kan man evt.
opdatere sin gamle vers. til den nye, når den kommer?

> Skip Kernel configuration and continue with installation

Derefter vælger man vel bare Standard Begin a standard installation
(recommended)

Vil også købe nogle bøger, men de har desværre lukket idag.

/Jan

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 21-07-02 11:43

> FreeBSD

> Men hvornår er den nye udgave færdig? har de et tidspunkt? Kan man evt.
> opdatere sin gamle vers. til den nye, når den kommer?

Ja,
CVSup er din ven

> Derefter vælger man vel bare Standard Begin a standard installation
> (recommended)

Jeg vil stærkt anbefale sig at læse lidt på www.freebsd.org/handbook. Det
lyder umiddelbart til dit bekendtskab med BSD er ret begrænset, og derfor
vil håndbogen være rigtig god godnat læsning..
Derved vil du også undgå at lave en brøler under installationen du senere
hen vil fortryde grusomt (f.eks få partioneret skidtet helt forkert..)

/Dennis

Fra : Daniel Blankensteine~

Dato : 21-07-02 11:58

"Jan" <mcp@ofir.dk> wrote in message

> Men hvornår er den nye udgave færdig? har de et tidspunkt?

Jeg regner med at den bliver færdig senest i overmorgen, men muligvis før.

>Kan man evt.
> opdatere sin gamle vers. til den nye, når den kommer?

Meget nemt.

> Derefter vælger man vel bare Standard Begin a standard installation
> (recommended)

Ja.

> Vil også købe nogle bøger, men de har desværre lukket idag.

ok.

mvh
db

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-02 11:26

http://miklos.dk/BSD-Guide.htm

der er en okay start guide, dog ikke færdig. men kan godt bruges
Held og lykke med din installtion

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 21-07-02 11:14

"Jan" <mcp@ofir.dk> wrote in message

> Den er meget fin, men desværre over en ældre udgave.
>
> Jeg skal dog bruge serveren idag, så derfor kan jeg ikke vente på FreeBSD
> 4.6.1-Release.

Selvom det er en installations vejledning til en ældre version betyder det
ikke den er urbrugelig. Selve installationen er der ikke ændret meget på
(hvis noget overhovedet)

/Dennis